سیاسی

وزیر خارجه چین: راه حل دو کشوری تنها راه حل قابل اجرای مناقشه فلسطین و اسرائیل است

وزیر خارجه چین در گفت‌وگو با وزرای خارجه فلسطین و اسرائیل تأکید کرد که تنها را قابل اجرا برای پایان دادن به این مناقشه را راه حل دو کشوری می‌داند.

میدل ایست نیوز: «وانگ یی» وزیر خارجه چین، شامگاه دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای فلسطینی خود «ریاض المالکی» تأکید کرد که پکن خواستار برگزاری «کنفرانس صلحی جدی‌تر و مؤثرتر و گسترده‌تر» در سریع‌ترین زمان ممکن برای ازسرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین است.

به گزارش «الجزیره» وی افزود که شورای امنیت باید به مسئولیت خود در این باره به نحو مؤثری عمل کند و فورا وارد عمل شود و کشورهای بزرگ خارج از منطقه نیز باید بی طرفانه با مسئله برخورد کنند.

وی با اظهار اینکه با مردم غزه «به شدت احساس هم‌دردی می‌کند» گفت که بیشترین چیزی که مردم غزه بدان نیاز دارند امنیت و تلاش برای توقف جنگ و تقویت صلح است نه سلاح و محاسبات ژئوپلتیک.

وانگ یی در گفت‌وگوی تلفنی دیگری با «الی کوهن» وزیر خارجه اسرائیل نیز گفت که پکن با همه توان از «تلاش‌هایی که به صلح می‌انجامد» حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه چین با قدرت از هر تصمیمی که به صلح بینجامد حمایت می‌کند تأکید کرد که همه کشورها حق دفاع از خود را دارند و در عین حال باید به قوانین بین‌المللی و حفاظت از جان و مال غیر نظامیان پایبند باشند.

وزیر خارجه چین بر موضع ثابت کشورش در حمایت از راه حل دو کشوری تأکید کرد و آن را بهترین راه قابل اجرا برای پایان مناقشه فلسطین و اسرائیل است.

وانگ یی ادامه داد که پکن صادقانه امیدوار است که مناقشه فلسطین به روشی فراگیر و عادلانه بر اساس راه حل دو کشوری و با تضمین دغدغه‌های امنیتی مشروع همه طرف‌هاست.

وی افزود که در حال حاضر مهم‌ترین مسئله جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع و تبدیل شرایط به فاجعه انسانی است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا