سیاسی

فیدان: جنگ زمینی غزه را به قتلگاه تبدیل می کند

وزیر خارجه ترکیه با تأکید بر اینکه اسرائیل باید از خطاهای خود دست بکشد، گفت که جنگ زمینی در نوار غزه عرصه را به قتلگاه تبدیل می کند.

میدل ایست نیوز: هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در دوحه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر گفت: اسرائیل غیرنظامیان را در مساجد و بیمارستان ها هدف قرار می دهد و باید به این موضوع پایان داد.

به گزارش «الجزیره» وی افزود: هرکه تحت پوشش لفظ همبستگی، اسرائیل را در ارتکاب جنایت تشویق می کند، در جنایت علیه غزه شریک است.

فیدان اظهار داشت: اسرائیل باید از این خطاها دست بکشد؛ جنگ زمینی عرصه را به قتلگاه تبدیل می کند، بحران این بار بزرگ است و خطراتی جدی وجود دارد؛ راه حل سیاسی را نباید به تعویق انداخت.

وزیر خارجه ترکیه با تأکید بر اینکه اسرائیل باید بداند که نمی تواند با خشونت و بیرحمی به نیازهایش پاسخ دهد، گفت: هرچه افراد بیشتری کشته شوند، خشونت نیز بیشتر می شود و باید راه حلی جایگزین داشت.

محمد بن رحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز گفت: همراه با ترکیه بر اهمیت رساندن کمک ها به ساکنان نوار غزه و جلوگیری از کوچاندن اجباری آنان تاکید داریم و سیاست مجازات دسته جمعی در قبال غزه را محکوم می کنیم.

وی با تاکید بر موضع ثابت قطر در محکومیت هدف قرار دادن غیرنظامیان، اظهار داشت: ناقضان قوانین بین المللی باید محاکمه شوند.

وزیر خارجه قطر افزود: به مذاکرات برای آزادی اسیران ادامه خواهیم داد؛ ظرف روزهای گذشته و پس از آزادی 4 اسیر نزد حماس پیشرفتی در این خصوص مشاهده کردیم.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا