سیاسی

واکنش سفارت امریکا در کویت به تهدید گروه مسلح عراقی

سفارت امریکا در کویت اعلام کرد که در جریان تهدیدهای گروه‌های مسلح عراقی علیه پایگاه‌های امریکا در کویت قرار دارد.

میدل ایست نیوز: سفارت امریکا در کویت اعلام کرد که در جریان تهدیدهای که گروه‌های مسلح عراقی علیه پایگاه‌های امریکا در کویت قرار دارد.

به گزارش «الجزیره» سفارت امریکا در کویت با اعلام این خبر افزود که فعالیت‌های نیروهای امریکایی در پایگاه‌های نظامی کویت به مناسبت‌های رسمی منحصر می‌شود.

امریکا از سال 1991 دو پایگاه نظامی مهم با حضور نیروهای نظامی در کویت دارد. این پایگاه‌ها یکی پایگاه هوایی «علی سالم» و دیگری پایگاه عریفجان در جنوب کشور است. اینها پایگاه‌های اصلی هستند و چند پادگان دیگر در این کشور هم میزبان نیروها یا تجهیزات نظامی امریکایی هستند.

پایگاه علی سالم در 37 کیلومتری مرز عراق جای دارد و 750 نیروی امریکایی در آن حضور دارند. همچنین پایگاه دوحه در 60 کیلومتر عراق در شمال غرب کویت ستاد نیروهای مرکزی ارتش امریکا  و کویت است که تیپ سوم نیروی پیاده‌نظام امریکا در آن حضور دارند. 300 تانک M1A1 و 400 خودروی زرهی و سکوهای شلیک موشک در این پایگاه نگه‌داری می‌شود.

روز گذشته یکی از گروه های مسلح عراق تهدید کرد که در صورت ادامه حملات اسرائیل به غزه، مواضع امریکا در عراق و کویت را هدف حملات خود قرار خواهد داد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا