سیاسی

استقبال هنیه از مواضع روسیه و چین در شورای امنیت

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن استقبال از وتوی قطعنامه امریکا در شورای امنیت، از جامعه جهانی خواست که اسرائیل را ملزم به رعایت قوانین حقوق بشر کند.

میدل ایست نیوز: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از مواضع روسیه و چین در شورای امنیت و وتو کردن قطعنامه امریکا تقدیر کرد.

به گزارش «الجزیره» هنیه در یک بیانیه مطبوعاتی از تمام کشورهای عضو شورای امنیت و خارج از آن که خواهان پایان دادن به تجاوزات علیه مردم فلسطین در غزه هستند، قدردانی کرد.

وی از جامعه جهانی خواست که اسرائیل را ملزم به رعایت قوانین حقوق بشر و اعمال قوانین بین المللی بشردوستانه علیه مردم فلسطین کند.

شورای امنیت سازمان ملل در جلسه دیروز خود که برای بررسی وضعیت جنگ در غزه برگزار شده بود، با وتوی قطعنامه پیشنهادی امریکا توسط روسیه و چین مواجه شد.

قطعنامه آمریکا خواستار محکومیت حماس بابت عملیات طوفان الاقصی بود و بر حق اسرائیل برای دفاع از خود خوانده شده تأکید می‌کرد.

پیش‌نویس امریکا علاوه بر این خواستار «آزادی گروگان‌ها» و رساندن کمک‌های انسانی به غیرنظامیان در غزه شده بود.

از سوی دیگر، قطعنامه پیشنهادی روسیه در شورای امنیت با وتوی امریکا از تصویب بازماند.

با ورود درگیری میان اسرائیل و حماس به بیستمین روز و محاصره شدید دریایی، زمینی و هوایی غزه، آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد(انروا) به اسرائیل هشدار داد خدمات این آژانس به مرحله فروپاشی رسیده است.

بر اساس تازه ترین آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، حملات گسترده اسرائیل به نوار غزه موجب ویرانی کامل چندین محله و شهادت 6 هزار و 546 تن و زخمی شدن بیش از 17 هزار تن شده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا