سیاسی

آخرین خبرها از عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه

با اعلام آغاز عملیات گسترده زمینی از سوی اسرائیل در نوار غزه، نیروهای گردان‌های عزالدین القسام نیز از شلیک راکت‌های ضد زرهی علیه نیروهای اسرائیلی در مرزهای شمال غزه خبر دادند.

میدل ایست نیوز: با اعلام آغاز عملیات گسترده زمینی از سوی اسرائیل در نوار غزه، نیروهای گردان‌های عزالدین القسام نیز از شلیک راکت‌های ضد زرهی علیه نیروهای اسرائیلی در مرزهای شمال غزه خبر دادند.

منابع فلسطینی از شلیک راکت‌های ضد زرهی به سمت تانک‌های ارتش اسرائیلی در نزدیکی دیواره مرزی شمال غزه خبر دادند.

سخنگوی کتائب القسام نیز اعلام کرد که فلسطینیان در حال مقابله با حمله زمینی اسرائیل در بیت حانون (شمال نوار غزه) و شرق البریج (مرکز نوار غزه) هستند و درگیری‌های شدیدی جریان دارد.

همزمان ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X تأکید کرد که اسرائیل جنگ زمینی را آغاز کرده و نتیجه آن فاجعه‌ای انسانی خواهد بود که پیامدهای آن سال‌ها ادامه خواهد داشت.

وی گفت که رأی منفی به قطع‌نامه پیشنهادی کشورهای عربی به معنای ادامه این جنگ بی معنا خواهد بود و افزود که چشم میلیون‌ها تن به هر یک از رأی‌هاست و تاریخ داوری خواهد کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی حکومتی در غزه تأکید کرد که همه ارتباطات نوار غزه با جهان خارجی قطع شده است.

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که حمله گسترده جاری در نوار غزه «حمله زمینی اصلی» نیست.

دو مقام رژیم صهیونیستی به پایگاه آکسیوس گفتند تصمیم برای «توسعه» عملیات‌های زمینی در غزه روز پنجشنبه توسط کابینه جنگی اسرائیل اتخاذ شد. طبق نوشته این پایگاه، این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که گفت‌وگوها بر سر آزادسازی اسرا به بن‌بست خورد.

رئیس سازمان بهداشت جهانی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X تأکید کرد که پس از تصمیم اسرائیل برای بستن کامل اینترنت و ارتباطات در نوار غزه و گسترش عملیات نظامی، همه ارتباطات خود را با کارکنانمان در غزه و همه مراکز درمانی از دست داده‌ایم.

وی خواستار اقدام فوری برای نجات جان غیر نظامیان شد.

وزارت خارجه فلسطین با انتشار بيانيه ای نوشت: از همه کشورهای جهان می‌خواهیم که برای توقف روند پرمخاطره جنگ اشغالگران در نوار غزه، فورا وارد عمل شوند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز خبر داد که ارتش اسرائیل به آنها ابلاغ کرده که تضمینی برای حفظ جان خبرنگاران «رویترز» و «فرانس پرس» وجود ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا