خبر اولسیاسی

منابع امریکایی: تجدید نظر اسرائیل در برنامه خود برای ورود زمینی گسترده به غزه

نشریه «نیویورک تایمز» به نقل از منابع امریکایی خبر داد که اسرائیل به پیشنهاد وزیر دفاع امریکا در برنامه خود برای ورود زمینی گسترده به نوار غزه تجدید نظر کرده است.

میدل ایست نیوز: نشریه «نیویورک تایمز» به نقل از منابع امریکایی خبر داد که اسرائیل در برنامه خود برای ورود زمینی گسترده به نوار غزه تجدید نظر کرده است.

بر اساس گزارش این نشریه امریکایی، اسرائیل تصمیم گرفته که به جای حمله گسترده به نوار غزه، حملات محدود زمینی در غزه اجرا کند.

بر اساس این گزارش این تصمیم به موجب پیشنهادی از جانب «لوید اوستن» وزیر دفاع امریکا، گرفته شده است.

با وجود این، مقامات امریکایی به «نیویورک تایمز» گفته‌اند که هنوز تصمیم نهایی اسرائیل مشخص نیست و حملات گسترده هوایی و زمینی اسرائیل نشان می‌دهد که رویکردی خصمانه‌تر پیش گرفته است.

به گفته مقامات امریکایی حملات نیروی زمینی اسرائیل به غزه در مقیاسی محدود و به صورت متمرکز اجرا می‌شود.

یک مقام امریکایی تأکید کرده که مقامات نظامی اسرائیل پس از مذاکرات و هماهنگی با همتایان امریکایی خود نقشه ورود زمینی خود به غزه را اصلاح کرده‌اند.

به گفته مقامات امریکایی نکته دیگری که موجب تجدید نظر اسرائیل در برنامه نظامی‌اش شده احتمال تأثیر آن بر مذاکرات جاری برای آزاد کردن زندانیان توسط حماس است.

با وجود این، کارشناسان نظامی تأکید می‌کنند که به نظر می‌آید اسرائیل در حال اجرای یک عملیات زمینی به صورت تدریجی و مرحله به مرحله است.

روز گذشته، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در دیدار با خانواده‌های افرادی که به اسارت حماس درآمده‌اند تأکید کرد که از همه گزینه‌ها برای آزادکردن این اسیران استفاده می‌کند.

نتانیاهو تأکید کرد که جنگ در نوار غزه طولانی و دشوار خواهد بود و افزود که حملات هوایی در روزهای اخیر تشدید شد تا نیروهای پیاده نظام بتوانند وارد غزه شوند.

وی گفت: «این یک جنگ علیه توحش است، دوستان ما در کشورهای عربی می‌دانند که اگر ما پیروز نشویم نوبت به آنها خواهد رسید».

نتانیاهو افزود که به ساکنان غزه هشدار داده شده که به جنوب بروند و تأکید کرد که هدف اسرائیل روشن است: نابودی توان نظامی حماس و آزاد کردن اسیران.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز با اظهار اینکه رنج خانواده‌های اسیران اسرائیلی را درک می‌کند و گفت که جنگ ادامه خواهد یافت و برای بازگشت «ربوده‌شدگان» هر کاری لازم باشد انجام می‌شود.

وی روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی اظهارات رهبران حماس درباره امکان آزادی همه اسیران را جنگ روانی برای تحت فشار قرار دادن مردم اسرائیل دانست و گفت که تلاش‌های در سطح بین‌المللی برای توافقی که موجب بازگشت اسیران شود جریان دارد.

وی تعداد اسیران اسرائیلی در دست حماس را 230 تن عنوان کرد.

هاگاری با اعلام اینکه جنگ وارد مرحله تازه‌ای شده گفت که حملات به حماس از زمین و دریا و آسمان گسترش خواهد یافت.

منبع
New York Times

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا