سرخط خبرها

اسرائیل از آزمایش موفق سامانه دفاع موشکی «پیکان ۳» در آمریکا خبر داد

سامانه دفاع موشکی «پیکان 3» با همکاری مشترک ارتش اسرائیل و شرکت بوئینگ ساخته شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع اسرائیل از آزمایش موفق تازه‌ترین سیستم دفاع موشکی این کشور موسوم به «پیکان ۳» (Arrow-3) دریک پایگاه نظامی آمریکا در ایالت آلاسکا خبر داده است.

به گفته وزارت دفاع اسرائیل این آزمایش که یکشنبه (۲۸ ژوئیه) انجام شده، نشان داده که این سیستم توانایی «در لحظه نابود کردن» بالایی دارد.

این سیستم دفاعی به گونه‌ای طراحی شده که قادر است موشک‌های بالستیک را در خارج از جو زمین رهگیری کند.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل ضمن تقدیر از این آزمایش موشکی گفته است که اسرائیل قادر است با موشک‌های بالستیکی که «از ایران یا هر جای دیگری» شلیک ‌شود، مقابله کند.

وزارت دفاع اسرائیل گفته که این آزمایش با همکاری آژانس دفاع موشکی آمریکا در آلاسکا انجام شده است.

سیستم دفاع موشکی «پیکان ۳» پروژه مشترک اسرائیل و شرکت بوئینگ آمریکا یوده است.

به گفته وزارت دفاع اسرائیل از آن جایی که آزمایش‌های مربوط به سنجش توانایی‌های این سیستم در اسرائیل انجام شدنی نبود، این آزمایش‌ها درآلاسکا انجام شد.

رئیس سازمان دفاع موشکی آمریکا این آزمایش را «نقطه عطفی در پیشرفت سیستم موشکی پیکان» دانسته است.

او همچنین بر تعهدات سازمانش برای کمک به اسرائیل در جهت ارتقاء توانایی‌های سیستم دفاع موشکی به منظور حفاظت نیروهای آمریکایی و اسرائیلی که به منطقه اعزام می‌شوند از تهدیدات فزاینده تاکید کرد.

در ماه مه سال ۲۰۱۸ وزارت دفاع آمریکا و شریک آمریکایی‌اش آزمایش مشترک سیستم موشکی «پیکان ۳» را که قرار بود در آلاسکا انجام شود به دلیل مشکلات فنی به تعویق انداختند.

از «پیکان ۳» به عنوان نسل آینده سیستم دفاع موشکی که قادر است از مسافت‌های دور و ارتفاعات بالا با سرعت زیاد اهدافی را مورد حمله قرار دهد، نام برده می‌شود.

ارتش اسرائیل از چند سال پیش استفاده از سیستم دفاعی «پیکان ۲» را آغاز کرد. اسرائیل همچنین در حال حاضر از نمونه قدیمی «پیکان ۳» که از ژانویه ۲۰۱۷ در اختیار ارتش قرار گرفته، استفاده می‌کند.

منبع
بی بی سی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا