سیاسی

دبیرکل اتحادیه عرب: اسرائیل در حال اجرای سیاست زمین سوخته در غزه است

دبیر کل اتحادیه عرب تأکید کرد که اسرائیل در حال اجرای سیاست زمین سوخته در غزه با هدف وادار کردن ساکنان آن به ترک این منطقه است.

میدل ایست نیوز: «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب، امروز یکشنبه در سخنانی در افتتاحیه کنفرانس آبی قاهره گفت که تاریخ شاهد است که اسرائیل با هدف قرار دادن عمدی تأسیسات آب و فاضلاب و بیمارستان‌ها در غزه با سلاح‌های ویرانگر، سیاست زمین سوخته را به بی رحمانه‌ترین شکل اجرا می‌کند تا ساکنان غزه را وادار به ترک اجباری خانه‌هایشان کند.

به گزارش «روسیا الیوم» وی ادامه داد که حجم ویرانی تأسیسات زیربنایی در غزه نشان‌دهنده عزم اسرائیل برای ویرانگری و تبدیل باقی‌مانده خاک فلسطین به منطقه‌ای غیر قابل سکونت با هدف بستن پرونده فلسطین و سلب حقوق فلسطینیان است.

دبیرکل اتحادیه عرب عنوان کرد که اسرائیل این کار را پیش از این بدون هیچ حد و مرزی و بدون رعایت قوانین بین‌المللی در لبنان و سوریه انجام داده است، این اولین بار نیست که اسرائیل از آب همچون سلاح استفاده می‌کند و به سرقت آب‌های کشورهای عربی دست می‌زند.

این در حالی است که جنگ در نوار غزه برای بیست و سومین روز پیاپی ادامه دارد و تاکنون بیش از 8 هزار تن در حملات اسرائیل به شهادت رسیده و تعداد مجروحان به حدود 20 هزار تن رسیده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا