سیاسی

مذاکرات بایدن و السیسی درباره جلوگیری از گسترش دامنه نزاع جاری در غزه

رئیس جمهور امریکا همتای مصری خود را در جریان تلاش‌های امریکا برای تضمین عدم اقدام طرف‌های مؤثر منطقه در گسترش دامنه نزاع جاری در غزه قرار داد.

میدل ایست نیوز: «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در گفت‌وگوی تلفنی با همتای مصری خود «عبدالفتاح السیسی» از نقش پیشگام مصر در تلاش‌ها برای تسهیل ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به ساکنان غیر نظامی غزه قدردانی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی کاخ سفید، بایدن و السیسی در این گفت‌وگوی تلفنی که امروز (یکشنبه 29 اکتبر) انجام شده بر اهمیت تسریع و افزایش کمک‌های ارسالی به غزه از امروز و به صورت پایدار تأکید کردند.

آنان همچنین اهمیت حفاظت از جان غیر نظامیان و احترام به قوانین بین‌المللی انسانی و تضمین عدم کوچ اجباری فلسطینیان ساکن غزه به مصر یا هر کشور دیگر را بررسی کردند.

بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی السیسی را در جریان تلاش‌های امریکا برای تضمین عدم اقدام طرف‌های مؤثر منطقه‌ای در گسترش دامنه نزاع جاری در غزه و نیز تلاش‌های جاری برای آزاد کردن «گروگان‌ها» قرار داد.

بایدن و السیسی همچنین بر پایبندی به همکاری مشترک برای تأمین شرایط لازم برای تحقق صلح پایدار و دائمی در خاورمیانه از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کردند.

ریاست جمهوری مصر نیز اعلام کرد که السیسی در این تماس تلفنی بر موضع ثابت مصر درباره ضرورت برقرار آتش بس در غزه تأکید کرده است.

این در حالی است که جنگ در نوار غزه برای بیست و سومین روز پیاپی ادامه دارد و تاکنون بیش از 8 هزار تن در حملات اسرائیل به شهادت رسیده و تعداد مجروحان به حدود 20 هزار تن رسیده است.

منبع
کاخ سفید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا