سیاسی

تهران خواستار افزایش فشار جامعه جهانی بر اسرائیل شد

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که باتوجه به عدم تمکین اسرائیل به خواست جامعه جهانی درخصوص آتش بس، جامعه جهانی باید فشار خود را بر این رژیم بیشتر کند.

میدل ایست نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص پیگیری‌های حقوقی جنایات اسرائیل گفت: داستان جنایت رژیم صهیونیستی در خصوص مردم فلسطین داستان دیروز و امروز نیست بلکه رنج هفتاد و پنج ساله‌ای است که تا به امروز ادامه دارد و خوشبختانه جهان بیش از هر زمان دیگری به ماهیت نژاد پرستانه این رژیم پی برده است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: همانطور که وزیر امور خارجه در صحن مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که رژیم صهیونیستی بیش از بیست جنگ را در منطقه به راه انداخته است و بخش‌هایی از خاک فلسطین و لبنان را اشغال کرده است‌.

وی افزود که اسرائیل جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی را بارها مرتکب شده است و پیگیری حقوقی جنایتکاران رژیم صهیونیستی مسئولیتی است که برعهده همه دولت‌ها است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: دادستان کل دیوان بین‌المللی تاکید کرد که گذرگاه‌ها بسته است و نمی‌توان کمک‌های بشردوستانه را به غزه ارسال کرد. سال‌هاست که ایران از جامعه جهانی میخواهد که در خصوص جنایت جنگی رژیم صهیونیستی کمیته‌ای تشکیل شود.

کنعانی گفت: پیشنهاد اخیر ایران در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی این بود که کمیته‌ای تخصصی متشکل از حقوقدان های متخصص بین المللی ذیل این سازمان تشکیل شود و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را در سال‌های گذشته و به ویژه جنگ اخیر علیه غزه مستندسازی کرده و زمینه را فراهم کنند تا به مجامع بین المللی و از جمله دیوان بین المللی ارائه شود.

وی افزود: این خواسته فقط از طرف جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه بسیاری از دولت‌ها و ملت‌ها امروز خواستار پیگیری حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی هستند.

وی در خصوص لزوم آتش بس علیه مردم فلسطین اظهار داشت: همانطور که گفتم موضوع پایان دادن به تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی و آتش بس اولین اولویت ایران است که از ابتدا نیز در تمام تحرکات دیپلماتیک و مشارکت در مجامع بین‌المللی این موضوع را تایید و تاکید کردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: باتوجه به عدم تمکین رژیم صهیونیستی به خواست جامعه جهانی در آتش بس، جامعه جهانی باید فشار خود را بر این رژیم بیشتر کند تا آنها مجبور به پذیرش خواست افکارعمومی جهانی شوند.

کنعانی بیان داشت: اکنون به نظر می آید خواست عمومی جامعه جهانی این هست که به فوریت حملات رژیم صهیونیستی به غزه خاتمه پیدا کند و این موضوع با تصویب قطعنامه مجمع عمومی نشان داده شد و این تلاش‌ها را تا زمان دست‌یابی به نتیجه ادامه خواهیم داد.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا