اقتصادیسیاسی

تشکیل کمیته ای برای ارزیابی وام‌های دریافتی عراق

نخست وزیر عراق دستور تشکیل کمیته رسیدگی به تمامی وام های خارجی دریافت شده توسط عراق را که میزان آنها به 25 میلیارد دلار می رسد صادر کرد.

میدل ایست نیوز: محمد صاحب الدراجی، رئیس این کمیته و مشاور امور فنی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در گفت و گو با روزنامه عراقی الصباح اظهار داشت: این دستور السودانی پس از آن صادر شد که وام های خارجی در طول 20 سال گذشته هزینه های سنگینی بر دوش عراق گذاشته است.

وی افزود که این کمیته تکمیل طرح های اجرا شده در قالب این وام ها و موارد استفاده شده و استفاده نشده از این وام ها و اینکه چرا با وجود پرداخت سود این وام ها، هنوز در بودجه عراق تکلیف آنها تعیین نشده را پیگیری خواهد کرد.

از سوی دیگر محمد رحیم الربیعی، رئیس گروه حمایت از شفافیت «النهرین» این اقدام نخست وزیر عراق را گامی در مسیر درست دانست.

وی اظهار داشت: هر کسی که از این وام ها دریافت و در موارد غیر مربوطه خرج کرده است، باید بازخواست شود. بیشتر این وام ها با مبالغ پایین بوده و دولت می توانست به دنبال دریافت آن نباشد.

الربیعی ادامه داد: از این وام ها سوء استفاده شده و یکی از فرصت هایی بود که دست های مفسدان به آن دراز شده و آن را غارت کردند.

وی همچنین گفت: این کمیته فعالیت خود را برای رسیدن به نتایج قطعی و بازخواست تمامی افراد دخیل در دریافت این وام ها تشدید کرده است؛ چراکه اینگونه اقدامات پیش از آنکه غارت ثروت عراق باشد، تخریب وجهه کشور است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا