اقتصادیسیاسی

دیدار رئیس جمهور عراق با فعالان اقتصادی عربستانی

رئیس جمهور عراق در دیدار با وزیر بازرگانی عربستان و شماری از فعالان اقتصادی این کشور، خواستار استفاده شرکت‌های عربستانی از فرصت‌های ارائه شده برای سرمایه‌گذاری در عراق شد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق، روز یکشنبه (12 نوامبر) با ماجد القصبی، وزیر بازرگانی عربستان و رئیس شورای هماهنگی عراق و عربستان و شماری از فعالان اقتصادی عربستان دیدار کرد.

در بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهور عراق که بامداد امروز منتشر شده، رئیس جمهور عراق در این دیدار بر اهمیت هماهنگی و همکاری عراق و عربستان در عرصه‌های تجاری و اقتصادی و صنعتی و انرژی و محیط زیست و استفاده از تجارب دو کشور در عرصه‌های گوناگون تأکید کرد.

وی با تأکید بر عمق روابط دینی و قومی و اجتماعی و فرهنگی دو کشور از نقش عربستان در منطقه و همراهی‌اش با روند پیشرفت در جهان قدردانی کرد.

رشید با اشاره به شرایط سختی که عراق طی دهه‌ها جنگ تجربه کرده و باعث تخریب زیرساخت‌ها و خدمات در کشور شد، گفت که عراق امروز شرایط متفاوتی به لحاظ ثبات امنیتی و ارائه خدمات و آغاز اجرای پروژه‌های راهبردی دارد.

وی دولت کنونی را نماینده همه طیف‌های ملت عراق دانست که مصمم به اصلاحات و ارائه خدمات و مبارزه با فساد است و از شرکت‌های عربستانی خواست که فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای ورود به عراق و بازار این کشور استفاده کنند و افزود که دولت آماده ارائه تسهیلات لازم برای آنهاست.

وزیر بازرگانی عراق نیز بر اهتمام کشورش به گسترش روابط دوجانبه و چشم‌اندازهای همکاری دو کشور تأکید کرد و گفت که فعالان اقتصادی عربستان با جدیت برای انجام روال‌های اداری لازم تلاش می‌کنند و یددارهای متناوبی با همتایان عراقی خود دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که تبادل تجاری دو کشور به سطح شراکت واقعی برسد و موجب شکوفایی و پیشرفت دو کشور شود.

همچنین رئیس جمهور عراق شب گذشته در ریاض با حسن شیخ محمود، رئیس جمهور سومالی، دیدار و روابط دوجانبه را بررسی و بر ضرورت توقف درگیری‌ها در نوار غزه تأکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا