اقتصادی

تصمیم هواپیمایی امارات برای خرید 90 هواپیمای بوئینگ 777 ایکس

شرکت هواپیمایی امارات تصمیم به ارائه تقاضا برای خرید 90 فروند هواپیمای بوئینگ 777 ایکس در نمایشگاه هوانوردی دبی را دارد.

میدل ایست نیوز: رویترز روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت که شرکت هواپیمایی امارات در بحبوحه رقابت شدید در خرید هواپیما توسط شرکت های هواپیمایی، تصمیم به ارائه تقاضا برای خرید 90 فروند هواپیمای بوئینگ 777 ایکس در نمایشگاه هوانوردی دبی در هفته جاری را دارد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» به نقل از رویترز، هواپیمایی امارات در رقابتی جدید با رقبایی چون خطوط هوایی ترکیه، با اعتماد مجدد به هواپیمای بوئینگ 777 ایکس این تصمیم را گرفته است.

طبق اعلام رویترز، به احتمال زیاد این اقدام شامل درخواست خرید ده ها فروند هواپیمای بوئینگ 777 ایکس علیرغم عدم اطمینان از تاریخ تحویل این هواپیماهای دو موتوره بزرگ باشد.

هواپیمایی امارات پیش از این اعلام کرده بود که در حال بررسی خرید مجموعه جدیدی از هواپیماهای بوئنیگ 777 ایکس مدرن و نیز هواپیماهای ایرباس ای 350 و بوئینگ 787 کوچک است.

همچنین انتظار می رود فلای دبی نیز که از هواپیماهای بوئینگ 737 مکس باریک پیکر استفاده می کند، درخواست خرید تعداد بیشتری از این هواپیماها را ارائه کند.

روز گذشته نیز خبرگزاری بلومبرگ نوشت که هوایپمایی تازه تاسیس ریاض برای تقویت ناوگان خود پیش از آغاز پروازهایش از عربستان که قرار است در سال 2025 انجام شود، درخواست خرید 100 هواپیما از نوع بوئینگ 737 مکس را ارائه خواهد داد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا