اقتصادی

مصر واردات نفت خود از کویت را 33 درصد افزایش می‌دهد

یک مقام دولتی مصر خبر داد که این کشور در تلاش است از آغاز سال آینده میلادی، حجم واردات نفت از کویت را به میزان 33 درصد افزایش دهد.

میدل ایست نیوز: یک مقام دولتی مصر که نخواسته نامش فاش شود خبر داد که این کشور در تلاش است از آغاز سال آینده میلادی، با واردات ماهانه 3 میلیون بشکه نفت خام از کویت، حجم واردات نفت از کویت را به میزان 33 درصد افزایش دهد.

به گزارش «الشرق – بلومبرگ» اظهارات این مقام مصری در حالی مطرح می شود که پیش از این در سپتامبر گذشته، مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر از توقف واردات فرآورده های نفتی پالایش شده از جمله بنزین و گازوئیل و پالایش نفت خام در داخل کشور خبر داده بود.

شرکت نفت مصر قصد دارد که از آغاز سال مالی پیش رو (2024-2025)، برای توقف واردات فرآورده های نفتی پالایش شده، حجم واردات نفت خام کشور را 40 درصد افزایش دهد.

مصر دارای 12 پالایشگاه نفت خام با قابلیت تولید 34 میلیون تن است و فقط 25 میلیون تن در سال، از ظرفیت این پالایشگاه ها استفاده می شود.

این مقام مصری گفت که در قرارداد کنونی بین مصر و کویت اجازه واردات روزانه 75 هزار بشکه نفت خام از کویت منعقد شده است و به موجب این توافق نامه، مصر می تواند، 9 ماه پس از واردات نفت خام، مبلغ آن را پرداخت کند.

منبع
الشرق ـ بلومبرگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا