سیاسی

سلطان عمان: فلسطین در معرض تجاوز وحشیانه قرار گرفته است

سلطان عمان بر موضع ثابت کشورش در حمایت از برپایی کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: هیثم بن طارق، سلطان عمان امروز سه شنبه (14 نوامبر) بر مواضع کشورش درباره تشکیل کشور فلسطین تاکید کرد و جامعه بین الملل را در انجام تعهداتش در قبال مساله فلسطین مسئول دانست.

به گزارش «الخلیج آنلاین» سلطان عمان در سخنانش در افتتاحیه مجلس این کشور، اتفاقات اخیر در فلسطین را تجاوز وحشیانه و محاصره ظالمانه توصیف کرد.

هیثم بن طارق گفت که ما با اندوه فراوان، از تجاوزات وحشیانه و محاصره ناعادلانه اسرائیل که برادران فلسطینی ما در معرض آن قرار دارند، آگاهیم و بر مواضع و اصولمان برای تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی استواریم.

وی اعلام کرد که جامعه جهانی باید به تعهدات و مسئولیت هایش در قبال مساله فلسطین عمل کند و برای تشکیل کشور مستقل فلسطین، و برآورده کردن آرمان فلسطینی ها، یک راه حل ریشه ای ایجاد کند تا صلح در منطقه برقرار شود و همه جهان از امنیت برخوردار شوند.

سلطان عمان بر اصول و مبانی سیاسی کشورش در حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها و برقراری یک نظام عادلانه برای تبادل منافع و مصالح و برپایی ثبات و صلح تاکید کرد.

وی اعلام کرد که برای تضمین تداوم دارایی کل کشور عمان مصمم است تا با افزایش درآمد های غیر نفتی به منابع درآمد داخلی تنوع ببخشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا