اقتصادیسیاسی

مجوز بانک مرکزی عراق برای واردات دلار توسط 3 بانک خصوصی

بانک مرکزی عراق مجوزهایی برای 3 بانک خصوصی این کشور به منظور واردات دلار مورد نیاز مشتریانشان صادر کرد.

میدل ایست نیوز: یک منبع دولتی در عراق گفت که بانک مرکزی این کشور طی دو روز گذشته مجوزهایی رسمی برای 3 بانک خصوصی عراق به منظور واردات دلار مورد نیاز مشتریانشان به میزان 100 میلیون دلار صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) این منبع افزود: محموله دلار برخی از این بانک ها در حال حاضر به عراق رسیده و درخواست هایی از سوی دیگر بانک ها وجود دارد که در انتظار تصمیم گیری توسط بانک مرکزی عراق است.

این منبع همچنین اعلام کرد: بانک تجارت عراق (TBI) در حال انجام مذاکراتی مهم با تعدادی از شرکت های بین المللی برای انتقال مبالغی به میزان 120 میلیون دلار است و این مذاکرات ظرف چند روز آینده به پایان می رسد.

3 روز پیش نیز یک منبع دولتی عراقی از توافق عراق و امریکا برای افزایش تعداد بانک هایی خبر داد که موجودی حساب آن ها به دلار افزایش می یابد.

این منبع دولتی افزود: در پی نشست های اخیر بین بانک مرکزی عراق با طرف امریکایی، تعداد بانک هایی که امکان افزایش موجودی خود به دلار امریکا و به صورت مستقیم را دارند، به 10 بانک افزایش یافت که 5 بانک از طریق «سیتی بانک» و 5 بانک دیگر از طریق بانک «جی پی مورگان» اقدام به این کار خواهند کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا