سیاسی

بایدن دستور داد عاملان خشونت در کرانه باختری تحریم شوند

رئیس جمهور امریکا دستور اجرای تحریم هایی علیه شهرک نشینان اسرائیلی افراطی که به فلسطینیان در کرانه باختری حمله کرده و موجب آوارگی آنان می شوند را داد.

میدل ایست نیوز: پولیتیکو نوشت که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در یادداشتی به وزارتخانه های خارجه و دارایی، دستور اجرای تحریم هایی علیه شهرک نشینان اسرائیلی افراطی که به فلسطینیان در کرانه باختری حمله کرده و موجب آوارگی آنان می شوند را داد.

به گزارش «العربی الجدید» در این یادداشت که دو روز پیش صادر شده، از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و جنت یلن، وزیر خزانه داری امریکا خواسته شده تا برای اتخاذ اقداماتی سریع علیه مسئولان خشونت در کرانه باختری آماده باشند.

این یادداشت همچنین افراد یا نهادهایی که مشمول این تحریم ها می شود را تعیین کرده است. این افراد یا نهادها کسانی اند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در اقدامات یا سیاست های تهدید کننده امنیت یا استقرار کرانه باختری مشارکت داشتند و اقدام به ترساندن غیرنظامیان در کرانه باختری یا اعمالی می کنند که نقض حقوق بشر محسوب و همچنین به اقداماتی دست می زنند که مانع از تحقق راه حل دو کشوری می شود.

یادداشت فوق اشاره دارد که بایدن معتقد است مسئله خشونت شهرک نشینان تهدیدی جدی برای صلح میان اسرائیلی ها و فلسطینان و بی ثباتی در سراسر خاورمیانه محسوب می شود.

پولیتیکو نوشته که مستقیما از این یادداشت اطلاع نداشته اما یک مسئول بلندپایه بخش های زیادی از آن را برای این رسانه بازگو کرده است.

پولیتیکو به نقل از سازمان حقوقی «یش دین» اسرائیل گزارش داد که 197 فلسطینی از آغاز عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر گذشته به دست شهرک نشینان یا نیروهای اسرائیلی کشته شدند.

طبق گزارشات سازمان ملل نیز در همین مدت دست کم 121 خانواده فلسطینی (حدود هزار و 1150 نفر از جمله 452 کودک) به علت خشونت ها در کرانه باختری مهاجرت کردند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا