اقتصادی

مصر در جایگاه اول تجارت با عربستان در بین کشورهای قاره آفریقا

مبادلات تجاری بین عربستان و مصر طی سال گذشته به بیش از 20.4 میلیارد دلار رسیده و مصر جایگاه اول را بین کشورهای قاره آفریقا در تجارت با عربستان به خود اختصاص داده است.

میدل ایست نیوز: بدر العامری، رئیس شورای بازرگانی عربستان و مصر گفت که حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی عربستان در مصر به 35 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش «الشرق» وزارت برنامه ریزی و توسعه اقتصادی مصر در گزارشی که نیمه سال جاری منتشر کرده بود، اعلام کرد که حجم سرمایه گذاری عربستان در مصر به حدود 32 میلیارد دلار رسیده است.

العامری روز یکشنبه در حاشیه کنفرانس خبری در وزارتخانه تجارت و صنعت مصر به پیشرفت روابط تجاری و افزایش سرمایه گذاری های دو کشور اشاره کرد و گفت که مصر بزرگترین شریک تجاری عربستان در آفریقا به شمار می آید.

داده های مرکز آمار عربستان نشان دهنده این است که مبادلات تجاری بین دو کشور عربستان و مصر، طی سال گذشته به بیش از 20.4 میلیارد دلار رسیده و مصر جایگاه اول را بین کشورهای قاره آفریقا در تجارت با عربستان به خود اختصاص داده است. همچنین آفریقای جنوبی با 5.5 میلیارد دلار، در جایگاه دوم و مراکش با 4.4 میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار دارند.

ماجد عبدالله القصبی، وزیر بازرگانی عربستان نیز از توافق کشورش با مصر برای برگزاری مجمعی مشترک برای بازاریابی فرصت های سرمایه گذاری در دو کشور، در آینده نزدیک خبر داد.

بر اساس آخرین گزارشات بانک مرکزی مصر، عربستان در بانک مرکزی این کشور سپرده ای به ارزش 10.3 میلیارد دلار دارد که 5 میلیارد دلار آن، سپرده کوتاه مدت و 5.3 میلیارد دلار دیگر، سپرده های میان مدت و بلند مدت است.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا