سیاسی

پیشنهاد ارتش اسرائیل برای انتقال مشروط وجوه مالیاتی فلسطین

ارتش اسرائیل پیشنهادی برای انتقال اموال فلسطین به کرانه باختری و نوار غزه را مشروط بر موافقت مقامات سیاسی تل آویو مطرح کرده است.

میدل ایست نیوز: کانال 13 اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که ارتش اسرائیل تهیه پیشنهادی برای اجازه انتقال وجوه مالیاتی به تشکیلات خودگردان فلسطین و نوار غزه را مشروط بر موافقت مقامات سیاسی اسرائیل به پایان رساند.

به گزارش «آناتولی» این شبکه عبری افزود که پیشنهاد ارتش اسرائیل شامل انتقال وجوه مالیاتی در دو بخش است؛ بخش نخست به تشکیلات خودگردان در کرانه باختری و بخش دوم نیز مشروط بر تضمین مقامات امنیتی اسرائیل برای عدم رسیدن این وجوه به جنبش حماس، به غزه منتقل می شود.

گفتنی است اواخر ماه گذشته وزیر دارایی اسرائیل دستور مسدود کردن مبلغ ماهیانه انتقالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را صادر کرد.

این تصمیم بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل به علت محکوم نکردن عملیات «طوفان الاقصی» توسط تشکیلات خودگردان عنوان شده است.

روزنامه جروزالم پست به نقل از اسموتریچ نوشت که او روز دوشنبه در نامه ای به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اطلاع داده که وزارت دارایی، بودجه ای را در این ماه به تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه نخواهد کرد.

اسرائیل به نمایندگی از تشکیلات خودگردان فلسطین، در ازای واردات کالاهای وارداتی از سوی فلسطینیان مالیات می گیرد و به طور متوسط ​​ماهانه 750 میلیون شیکل (190 میلیون دلار) به رام الله منتقل می کند.

مقامات رام الله پس از مسدود شدن اموالشان نزد اسرائیل و مشروط کردن پرداخت آن، از دریافت این اموال خودداری کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا