اقتصادیسیاسی

استفاده از ارز داخلی در مبادلات تجاری در دستور کار عربستان و مصر

انتظار می رود بررسی امکان پرداخت بخشی از فرآیند تبادل تجاری مصر و عربستان با ارزهای داخلی تا سال آینده به پایان برسد.

میدل ایست نیوز: یحیی الواثق بالله، رئیس سازمان نمایندگی تجاری وابسته به وزارت بازرگانی و صنعت مصر از مذاکرات با عربستان برای استفاده از ارزهای داخلی در بخشی از مبادلات تجاری دو کشور خبر داد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» این مسئول مصری در گفت و گو با شبکه عربستانی «الشرق» گفت که ماجد القصبی، وزیر بازرگانی عربستان پیشنهادی برای بررسی امکان پرداخت بخشی از فرآیند تبادل تجاری با ارزهای داخلی را ارائه داد.

وی افزود که این پیشنهاد مورد بررسی بانک های مرکزی دو کشور قرار خواهد گرفت و انتظار می رود این بررسی ها در سال 2024 به پایان برسد.

این اظهارات رئیس سازمان نمایندگی بازرگانی مصر در حاشیه سفر هیئت عربستانی به ریاست وزیر بازرگانی این کشور به مصر بیان شد.

داده های اداره کل آمار عربستان حاکی از آن است که مبادلات تجاری میان دو کشور در سال گذشته به بیش از 20 میلیارد دلار رسید.

طبق اعلام الشرق، این نخستین تلاشی نیست که در آن مصر جایگزین هایی برای تجارت فیمابین به غیر از دلار را بررسی می کند.

اوت گذشته و همزمان با دعوت مصر برای پیوستن به گروه بریکس، آنکارا و قاهره به سازوکاری برای اجرای تبادل تجاری میان دو کشور با ارزهای داخلی دست یافتند.

رئیس سازمان نمایندگی بازرگانی مصر همچنین خاطرنشان کرد که در مذاکرات با طرف عربستانی به چند محور شامل یکپارچگی صنعتی برای صادرات به آفریقا و تهیه نقشه یکپارچه صنعت دو کشور پرداخته شد.

گفتنی است حجم سپرده های عربستان در بانک مرکزی مصر بالغ بر 10.3 میلیارد دلار شامل 5 میلیارد دلار سپرده های کوتاه مت و 5.3 میلیارد دلار سپرده های میان مدت و بلند مدت است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا