اقتصادی

تاثیر جنگ غزه بر سفر گردشگران روس به مصر

جنگ غزه و نزدیکی مصر به محل درگیری اسرائیل و حماس، منجر به نگرانی گردشگران روس از سفر به مصر و کاهش سفر آنها به این کشور شده است.

میدل ایست نیوز: حملات اسرائیل به نوار غزه، تاثیر بسزایی بر سفر گردشگران روس به مصر داشته است.

به گزارش العربی الجدید، به گفته متخصصان حوزه گردشگری در روسیه، انتظار می رود، ترکیه، امارات، تایلند، سریلانکا و چین، از مشهورترین مقاصد گردشگری روس ها طی مرحله کنونی باشد.

آنها افزودند که به دلیل نزدیکی مصر به منطقه درگیری در خاورمیانه و طولانی شدن جنگ، امکان دارد مصر از فهرست مقاصد گردشگری روس ها خارج شود.

در همین راستا، صاحب یک شرکت گردشگری در روسیه گفت که مصر از مهم ترین مقاصد گردشگری برای روس ها به شمار می رود و دلیل آن موقعیت متمایز، طبیعت و هزینه پایین سفر است اما در حال حاضر، نزدیکی مصر به محل درگیری میان اسرائیل و غزه، موجب نگران گردشگران روس و کاهش سفر آنها به مصر شده است.

وی افزود که حملاتی از اسرائیل به اراضی مصر می شود هر چند ممکن است این حملات به اشتباه باشد اما ممکن است این حملات تکرار شود و اراضی سیناء که دارای اماکن گردشگری مورد علاقه روس ها است را هدف قرار دهد، در نتیجه روس ها نگران سفر به مصر هستند.

از طرفی دیگر یک راهنمای گردشگری در مسکو گفت که مصر در حال حاضر از مقاصد گردشگری مورد علاقه روس ها نیست و روس ها به کشورهای دیگر که تسهیلات دارند، سفر خواهند کرد.

وی افزود که روس ها به کشورهای جایگزین با توجه به سهولت ورود و ثبات اوضاع سفر خواهند کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا