خبر اولسیاسی

استقرار 100 هزار نظامی اسرائیلی در مرز با لبنان

مقامات نظامی تل آویو به نشریه «وال استریت ژورنال» گفته اند که اسرائیل فاصله چندان با راه اندازی یک جنگ جدید علیه لبنان ندارد.

میدل ایست نیوز: روزنامه وال استریت ژورنال روز سه شنبه به نقل از مقامات تل آویو نوشت که ارتش اسرائیل 100 هزار نظامی را در مرز با لبنان مستقر کرده است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» به نقل از این روزنامه امریکایی، دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، با فشارهای زیادی از سوی فرماندهان نظامی ارتش برای وارد انجام ضربه ای قاطعانه به حزب الله لبنان در پاسخ به تنش های مرزی گسترده رو به روست.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، منابع اسرائیلی اعلام کردند که فرماندهان ارتش بر ضرورت ضربه ای دردناک به ضاحیه جنوبی بیروت با هدف بازدارندگی تاکید کرده اند چراکه به ادعای آنان حزب الله از «خطوط قرمز» عبور کرده است.

این روزنامه همچنین نوشت که یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در جزیان نشست کابینه جنگ خواستار اقدام نظامی گسترده علیه حزب الله لبنان شده است.

همزمان دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در حال فشار به تل آویو برای خودداری از انجام اقدامات تحریک کننده در لبنان است و هاموس هوکشتاین، مشاور ارشد بایدن بدین منظور وارد تل آویو شد.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات نظامی تل آویو نوشت که اسرائیل با برپایی جنگی جدید با لبنان تنها به اندازه یک ضربه مهلک به حزب الله فاصله دارد.

پیش از این نیز منابعی سیاسی در تل آویو خبر دادند که فرماندهان ارتش اسرائیل به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اطلاع داده اند که هیچ گریزی از حمله شدید به حزب الله در پاسخ به تنش های دو روز اخیر وجود ندارد و این حمله باید دردآور بوده و در حومه بیروت (ضاحیه) انجام شود تا بازدارنده باشد.

بر اساس این گزارش عمده کارشناسان نظامی اسرائیل اظهار کردند که حزب الله لبنان اقدام به توسعه حملات راکتی و موشکی خود به مناطقی دورتر در اسرائیل کرده که شامل شهرهای عکا و نهریا و شهرک های خلیج حیفا و الجلیل غربی می شود.

گفتنی است مرزهای لبنان و اسرائیل از هفت اکتبر که درگیری میان اسرائیل و حماس آغاز شده، شاهد درگیری های متقابل است که منجر به کشته و زخمی شدن نیروهای دو طرف شده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا