سیاسی

بورل: تشکیل کشور مستقل فلسطین بهترین ضامن امنیت اسرائیل است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که تشکیل کشور مستقل فلسطین بهترین راه تضمین امنیت اسرائیل است.

میدل ایست نیوز: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دوشنبه (20 نوامبر) پس از سفر خود به کشورهای خاورمیانه، با وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا یک نشست ویدئویی برگزار کرد و درآن درباره جنگ کنونی بین اسرائیل و حماس گفت و گو کرد.

به گزارش «الشرق الاوسط»، بورل گفت که مذاکرات او در منطقه او را به یک نتیجه سیاسی مهم رساند و آن اینکه بهترین تضمین امنیت اسرائیل، تشکیل کشور فلسطین است.

وی تاکید کرد که اسرائیل پس از پایان جنگ کنونی، نباید نوار غزه را اشغال کند و باید اداره امور نوار غزه را به فلسطین واگذار کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که با وجود چالش های بزرگ باید برای برقراری ثبات غزه و کشور آینده فلسطین ایده پردازی کنیم.

بورل همچنین به رسیدگی «فوری» به اوضاع انسانی در نوار غزه اشاره کرد و گفت قطع نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای وقفه انسانی فوری، گام رو به جلویی است اما ما باید در سرعت بخشیدن در اجرای آن مصمم باشیم.

وی افزود این نگرانی وجود دارد که درگیری کنونی، موجب افزایش بحران ها در کرانه باختری شود و دیگر طرف های خاورمیانه را درگیر کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که افزایش خشونت افراط گرایان و شهرک نشینان علیه مردم فلسطین، خطر واقعی است که موجب تشدید تنش ها می شود.

بورل به ربوده شدن کشتی باری توسط نیروهای انصار الله اشاره کرد و گفت که این موضوع نگرانی ها را درباره تشدید درگیری در منطقه بیشتر می کند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا