اقتصادی

عربستان به دنبال تجارت 100 میلیارد دلاری با مصر

عربستان اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری اش با مصر در سال گذشته به حدود 20 میلیارد دلار رسید و رشد 41 درصدی داشته است.

میدل ایست نیوز: فایز الشعیلی، معاون اتحادیه اتاق بازرگانی عربستان گفت که این کشور به دنبال افزایش حجم مبادلات تجاری با مصر به 100 میلیارد دلار است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» این سخنان الشعیلی، روز چهارشنبه و یک روز پس از کنفرانس تجاری عربستان و مصر در قاهره و تاکیدش بر اینکه مصر در فهرست صادرات و واردات عربستان، جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده، ایراد شد.

وی ضمن تاکید بر عمق روابط عربستان و مصر اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال 2022، به حدود 20 میلیارد دلار رسید و رشد 41 درصدی داشته است.

الشعیلی افزود که عربستان با سرمایه گذاری 32 میلیارد دلاری از طریق بیش از 6 هزار و 800 شرکت در مصر، یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در مصر به شمار می آید.

این در حالی است که مصر 5 میلیارد دلار از طریق 802 شرکت در عربستان سرمایه گذاری کرده است.

معاون اتحادیه اتاق بازرگانی عربستان پیشنهاد ایجاد پلتفرم سرمایه گذاری الکترونیکی با حضور سرمایه گذاران دو کشور برای ارائه فرصت ها و موانع  سرمایه گذاری، ارائه راهکارها و پیگیری فوری آنها از طریق تصویب قوانین و غلبه بر چالش ها از طریق کانال هایی که این پلفترم فراهم می کند را پیشنهاد کرد.

این مقام عربستانی بر ضرورت ایجاد چشم انداز آینده شراکت های سرمایه گذاری و تجاری مقرر بین دو کشور در آینده تاکید کرد.

وی افزود که پروژه های مصر که برای سرمایه گذاری در عربستان برنامه ریزی شده، در کنار سازمان های بین المللی در پروژه های حمل و نقل و لجستیک، از طریق سازمان های مشوق سرمایه گذاری خارجی حمایت می شود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا