سیاسی

تمجید رئیس جمهور ارمنستان از نقش محوری عراق در حل بحران‌های منطقه

رئیس جمهور ارمنستان در دیدار رئیس جمهور عراق از نقش محوری این کشور در تحکیم ثبات خاورمیانه و پشتیبانی از راه حل های صلح آمیز برای بحران ها و مسائل جهان تمجید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری ایروان، با واهاگن خاچاطوریان، همتای ارمنستانی خود دیدار کرد.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، در این دیدار پیرامون ماهیت روابط میان عراق و ارمنستان و راه های تضمین ارتقای آن و نیز آخرین تحولات بین المللی گفت و گو کردند.

رئیس جمهور عراق در این دیدار به اهمیت توسعه روابط دوستی میان دو کشور و گسترش افق های همکاری دوجانبه مشترک در عرصه های مختلف اشاره کرد.

وی تاکید کرد: اقلیت ارمنی در عراق، جزئی مهم و طیفی عراقی است که به آن افتخار می کنیم؛ آنان حلقه وصلی هستند که روابط میان دو کشور را عمیق تر می کنند.

رشید خاطرنشان کرد که حضور ارمنی ها در عراق به دوره بابلی ها باز می گردد و آنان نقشی جدی در ساخت عراق و فداکاری برای آن دارند.

وی همچنین ضمن اشاره به توجه عراق به فعالسازی سازوکارهای اقدام دوجانبه و پیگیری نتایج نشست های کمیته مشترک که به تازگی در بغداد برگزار شد، بر لزوم تقویت همکاری در زمینه فناوری، دیجیتالی شدن اقتصاد و خدمات دیجیتال و حکمرانی تاکید کرد.

رئیس جمهور ارمنستان نیز از نقش محوری عراق در تحکیم ثبات خاورمیانه و پشتیبانی این کشور از راه حل های صلح آمیز برای بحران ها و مسائل جهان تمجید کرد.

طبق بیانیه ریاست جمهور عراق، رؤسای جمهور عراق و ارمنستان پس از این دیدار نشستی با حضور هیئت های رسمی دو کشور را برگزار کردند.

در این نشست امضای تواققنامه ها و یاددشت های تفاهم در چندین زمینه در راستای تحقق منافع عالی دو کشور و دو ملت دوست بحث و بررسی شد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا