سیاسی

تاکید عربستان و نروژ بر پایبندی به آتش بس غزه

وزرای خارجه عربستان و نروژ درباره پایبندی به هرگونه توافق برای وقفه انسانی و آتش بس در نوار غزه گفت و گو کردند.

میدل ایست نیوز: فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان روز پنجشنبه در تماسی از سوی اسپن بارت اید، همتای نروژی خود درباره فعالیت کمیته وزیران تعیین شده در نشست فوق العاده مشترک کشورهای عربی و اسلامی برای بررسی پیامدهای تشدید تنش در نوار غزه و نتایج سفر اعضای این کمیته به پکن، مسکو، لندن و پاریس گفت و گو کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» وزارت خارجه عربستان در بیانیه خود آورده که طی این تماس، دو وزیر درباره اهمیت توقف تشدید تنش نظامی خطرناک در غزه و اطراف آن و پایبندی به هرگونه توافق برای وقفه انسانی و آتش بس گفت و گو کردند.

همچنین تلاش‌های بین المللی برای ورود کمک های بشردوستانه، امدادی و پزشکی به منظور جلوگیری از تشدید بحران انسانی مورد بحث قرار گرفت و بن فرحان بر مخالفت قاطعانه عربستان با کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین بر لزوم یافتن راه حلی برای توقف تمامی نقض های مداوم اسرائیل و نقض مکرر قوانین بین المللی و حقوق بشردوستانه بین المللی تاکید کرد.

وی بر اهمیت ایفای مسئولیت اخلاقی و اصولی جامعه جهانی در قبال پایبندی به قطعنامه های بین المللی که آخرین آن قطعنامه شورای امنیت است، اشاره کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا