سیاسی

تاکید هنیه بر پایبندی مشروط به توافق آتش بس

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که تا زمانی که اسرائیل به اجرای توافق آتش بس پایبند باشد، حماس نیز به آن پایبند است.

میدل ایست نیوز: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز جمعه گفت که تا زمانی که اسرائیل به اجرای توافق آتش بس و موفقیت آمیز بودن آن پایبند باشد، حماس نیز به آن پایبند است.

به گزارش «آناتولی» هنیه در سخنرانی ضبط شده ای که از شبکه ماهواره ای الاقصی (وابسته به حماس) پخش شد، گفت: جنبش حماس بر تعهد خود به اجرای توافق و موفقیت آن تا زمانی که دشمن متعهد به اجرای آن باشد، تاکید دارد.

وی افزود: حماس همچنین از تداوم تلاش ها برای پایان دادن به تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه مردم فلسطین همراه با رفع همه جانبه محاصره غزه، تبادل اسرا، توقف حملات به مسجد الاقصی و ایجاد امکان برای مردم ما در استفاده از تمامی حقوق ملی قانونی خود در برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و نیز حق تعیین سرنوشت استقبال می کند.

هنیه ادامه داد: طی دوره گذشته، برادرانمان در مصر و قطر تلاش‌های دیپلماتیک مجدانه و فعالی را تا حصول این توافق انجام دادند.

وی ضمن تشکر صمیمانه از این دو کشور، بر آمادگی برای ادامه همکاری با آنها تا دستیابی به توقف همه جانبه تجاوز علیه غزه، کمک فوری برای نیازهای معیشتی و پزشکی مردم غزه و حفاظت از مردم فلسطین در قدس و کرانه باختری تاکید کرد.

گفتنی است صبح امروز جمعه آتش بس موقت میان دولت اسرائیل و جنبش حماس در نوار غزه آغاز شد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا