سیاسی

قطر: برای تحقق آتش بس دائم در غزه تلاش می‌کنیم

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که نمی توان درباره تمام نقض های آتش بس غزه اظهار نظر کرد اما می توان گفت که نقضی صورت نگرفته که آتش بس را پایان دهد.

میدل ایست نیوز: ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر روز سه شنبه در سخنانی گفت که تمدید دو روزه آتش بس غزه با همان شروط قبلی اجرا خواهد شد.

به گزارش «الجزیره» وی افزود: مجموع زندانیان فلسطینی آزاد شده از زندان های اسرائیل در 4 روز آتش بس به 150 نفر مجموع اسرای آزاد شده که در غزه بازداشت بودند نیز در این 4 روز به 69 نفر رسید.

سخنگوی وزارت خارجه قطر ادامه داد: 27 هواپیما حامل 910 تن کمک در چارچوب پل هوایی به غزه ارسال کردیم.

وی افزود: به دنبال تقویت نقش میانجیگرانه قطر در دستیابی به آتش بس موقت و سپس آتش بس دائمی هستیم و اولویت در توافق آتش بس با زنان و کودکان است.

الانصاری اظهار داشت: خواهان تضمین تداوم ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه هستیم.کمک های ورودی به غزه افزایش یافته اما انتظارات را برآورده نمی کند.

وی ادامه داد: صحبت از جزئیات میانجیگری به ویژه درباره مواد مربوط به چالش ها از سوی دو طرف ممکن نیست.

سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: هدف ما دستیابی به توافق آتش بس بشردوستانه طولانی تر در غزه است و از فشار برای ورود کمک ها به شمال غزه حمایت می کنیم.

وی عنوان کرد: بر امکان آزادی روزانه 20 اسیر در نوار غزه تاکید داریم. تاخیری که روز گذشته (در اجرای توافق) رخ داد ناشی از مسائل لجستیکی بود. هدف ما دستیابی به آتش بس دائمی در نوار غزه است.

الانصاری همچنین گفت: نمی توان درباره تمام نقض های آتش بس غزه اظهار نظر کرد اما می توان گفت که نقضی صورت نگرفته که آتش بس را پایان دهد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا