اجتماعیسیاسی

مذاکرات عراق و قطر درباره راه‌اندازی دانشگاه مشترک در بغداد

وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق با همتای قطری خود درباره پروژه ساخت دانشگاه عراقی قطری رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: نعیم العبودی، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق با بثینه بنت علی الجبر النعیمی، وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی قطر درباره راه اندازی دانشگاه مشترک عراقی قطری در بغداد گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) چهارشنبه (29 نوامبر) در بیانیه وزارت آموزش عالی عراق آمده است که نعیم العبودی، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی در افتتاحیه اجلاس بین المللی نوآوری در آموزش که در دوحه، پایتخت قطر در حال برگزاری است شرکت کرد.

این بیانیه افزود که دور یازدهم اجلاس بر ابداع و نوآوری و تقویت امکانات انسانی در عصر هوش مصنوعی که به طور کلی، تغییرات اساسی در زمینه های آموزش ایجاد کرده متمرکز است و خواهان بازنگری کامل سازوکار های فعلی آموزش است.

بیانیه وزارت آموزش عالی افزوده که این اجلاس شاهد حضور بیش از 150 کارشناس جهانی است که طی 20 جلسه برای بررسی و طرح افکار و ایده هایی برای بازنگری افق آموزش با توجه به سواد رایانه ای و اهمیت فراهم کردن بستری برای آموزش همگانی و روش های جدید که هوش مصنوعی در تقویت شیوه های ابداعی و خلاقانه در محیط آموزش به کار می رود، برگزار می شود.

این بیانیه افزود که وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق با وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی قطر دیدار کرد و طی این دیدار درباره پروژه ساخت دانشگاه عراقی قطری در بغداد و راه های همکاری مشترک در همه عرصه های دانشگاهی و خصوصا تبادل تجربه و بورسیه تحصیلی بین دانشگاه های دو کشور گفت و گو کردند.

 

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا