سرخط خبرها

چندین کشته و زخمی در اثر انفجاری در فرودگاه نظامی الشعیرات سوریه

دولت سوریه علت این انفجار را «خطای فنی» اعلام کرده و آماری درباره تلفات حادثه نداده است.

میدل ایست نیوز: منابع خبری دولت سوریه روز شنبه 3 اوت 2019 از وقوع یک انفجار بر اثر «خطای فنی» در فرودگاه نظامی الشعیرات در استان حمص خبر دادند.

دیده بان حقوق بشر سوریه که به روایت حکومت سوریه مبنی بر وقوع انفجار بر نتیجه خطای فنی شک و تردید دارد، گفته است که دست کم 30 نفر در این انفجار کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» ، این انفجار بعد از ظهر شنبه در اثر یک «خطای فنی» هنگام انتقال مهماتی که تاریخ آنها منقضی شده بود، رخ داد.

به گفته این خبرگزاری این انفجار به کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان سوری منجر شد.

خبرگزاری رسمی شمار تعداد کشته یا زخمی شدگان این انفجار را ذکر نکرد اما «دیدبان حقوق بشر سوریه» که در لندن فعالیت می کند و به مخالفان حکومت سوریه وابسته است، گفت که تعداد انیروهایی وابسته به رژیم اسد که بعد از ظهر شنبه در اثر انفجار در فرودگاه کشته شدند به بیش از 30 نفر رسیده است.

دیدبان حقوق بشر گفته است برخی از زخمی شدگان این حادثه حالشان وخیم گزارش شده و این مسئله افزایش تعداد قربانیان منجر می شود.

«رامی عبدالرحمن»، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه در مصاحبه با شبکه عربستانی «العربیه»، گفت: «هنوز مشخص نیست كه آیا انفجار این مقر نظامی ناشی از نقص فنی بوده یا مورد هجوم قرار گرفته است».

فرودگاه الشعیرات یکی از مهم ترین فرودگاه‌های نظامی سوریه به شمار می رود و پیشتر مقر استقرار نیروهای ایرانی و نیروی مسلح وابسته به ایران در سوریه بود.

ایالات متحده در آوریل سال 2018 در واکنش به آنچه حمله گاز «سارین» به شهر خان شیخون در شمال غربی دمشق اعلام شد، این فرودگاه را با چندین موشک سکاد هدف قرار داد.

مسکو نیز با بازسازی این پایگاه تلاش کرده که آن را به دومین مرکز نظامی خود در سوریه پس از پایگاه حمیمیم تبدیل کند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا