سیاسی

اعلام حمایت دولت عراق از فعال‌سازی ماده 99 منشور سازمان ملل

دولت عراق حمایت خود از موضع دبیرکل سازمان ملل متحد درخصوص تعرضات آشکار در غزه و فعال‌سازی ماده 99 منشور سازمان ملل را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: دولت عراق حمایت خود از موضع آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد درخصوص تعرضات آشکار در غزه و فعالسازی ماده 99 منشور سازمان ملل را اعلام کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، این ماده به دبیرکل سازمان ملل اختیار می دهد، توجه شورای امنیت را به هر مساله ای که ممکن است صلح و امنیت بین المللی را تهدید کند، جلب می کند.

دولت عراق، اشاره گوترش به این مساله که آنچه در غزه از هفته ها قبل رخ می دهد، تهدید امنیت و صلح بین المللی است را تحسین کرد.

باسم العوادی، سخنگوی رسمی دولت عراق گفت که عراق تاکید می کند که فجایعی که به دلیل حملات اسرائیل رخ داده، منجر به فاجعه بشری شده است که نیازمند مداخله بین المللی فوری برای توقف آن است.

وی افزود که دولت عراق از روز اول حمله به غزه، به لزوم تلاش های جمعی بین المللی مسئولانه برای عدم تبدیل این حوادث به فاجعه ناگوار اشاره و بیان کرد که تبعات این حملات که رژیم غاصب مرتکب می شود، منجر به قربانی شدن هزاران نفر شده است.

العوادی بیان کرد که دولت عراق بارها تاکید کرد که برابری قربانی با قاتل، انصاف نیست و آنچه از هفت اکتبر رخ می دهد، مساله جدایی از انباشت ظلم، غصب حق و تعرضات پی در پی در اراضی فلسطینی نیست.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا