سیاسی

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و هنیه درباره تحولات غزه

وزیر خارجه ایران و رئیس دفتر سیاسی حماس آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و تداوم تهاجم اسرائیل به نوار غزه را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز جمعه تماسی تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) داشت.

طبق بیانیه وزارت خارجه ایران، اميرعبداللهيان در این تماس، هنیه را در جریان آخرین اقدامات و تحرکات دیپلماتیک کشورهای اسلامی و عربی و جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات جنگی اسرائیل و توقف کشتار شهروندان در غزه و نیز کرانه غربی قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران از اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد در مکاتبه با شورای امنیت براساس ماده 99 منشور سازمان ملل متحد تقدیر و آن را اقدامی کم سابقه و ارزشمند در راستای استقرار صلح و امنیت در جهان توصیف کرد.

وی یکی از محورهای مهم مذاکرات ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را بحران غزه عنوان کرد‌ و افزود: گفت و گوهای مهمی میان رؤسای جمهور ایران و روسیه در موضوع فلسطین انجام شده است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این گفت‌و‌گو ضمن تشکر از مواضع شناخته شده و ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و تلاش‌های دیپلماتیک گسترده این کشور در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور پایان دادن به جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین، آخرین وضعیت غزه در سایه استمرار جنایات و کشتار غیرنظامیان توسط اسرائیل را تشریح کرد.

هنیه تاکید کرد: به یاری خدا مقاومت تا توقف جنایات صهیونیست ها و رفع کامل اشغال فلسطین ادامه خواهد یافت.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا