سیاسی

واکنش بن فرحان به وتوی امریکا و ممانعت از تصویب قطعنامه آتش بس در غزه

وزیر خارجه عربستان در واکنش به اقدام امریکا در وتوی قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت برای آتش بس در غزه گفت: می بینیم که آتش بس به نوعی کلمه بدی است.

میدل ایست نیوز: فعالان شبکه های اجتماعی، اظهارات فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان درباره اوضاع در غزه و استفاده امریکا از حق وتو در رای گیری برای آتش بس در غزه را منتشر کردند.

به گزارش سی ان ان، وی در مصاحبه با شبکه PBS در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «امریکا از وتو علیه قطعنامه شورای امنیت درخصوص غزه استفاده کرده، آیا این به این معناست که آنها حرف های شما را گوش نمی کنند؟» گفت: متاسفانه، شاهد یک موضع گیری مشخص هستیم، می بینیم که به نوعی به آتش بس به چشم یک عنوان منفی نگاه می کنند و صراحتا باید بگویم من این مساله را درک نمی کنم.

وی افزود که عادتا شاهد آن هستیم که به هنگام درگیری در سطح بین المللی، همواره به دنبال راهی برای پایان جنگ هستیم، از این رو ناامیدکننده است که می بینیم شورای امنیت نتوانسته موضع قاطعانه ای در این خصوص اتخاذ کند، قطعا با امریکا در خصوص این تصمیم که قابل قبول نیست اختلاف نظر داریم.

امریکا روز گذشته از حق وتو در جلسه رای گیری برای آتش بس در نوار غزه استفاده کرد.

رابرت وود، معاون نماینده امریکا در شورای امنیت گفت که امریکا از حق وتو در پیش نویس این قطعنامه استفاده کرد چرا که در آن اشاره ای به حملات حماس به اسرائیل نشده است.

قطعنامه پیشنهادی امارات عربی متحده برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه با وجود کسب ۱۳ رای موافق در شورای امنیت با وتوی امریکا به عنوان عضو دائم شورا روبرو شد.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا