خبر اولسیاسی

تازه‌ترین تحولات جنگ غزه/ دستور اسرائیل درباره تخلیه فوری 6 منطقه در خان یونس

در شصت و پنجمین روز جنگ در نوار غزه در پی طوفان الاقصی، اسرائیل از ساکنان غیرنظامی 6 منطقه خان‌ یونس خواست که آنجا را ترک کرده و تخلیه کنند.

میدل ایست نیوز: در شصت و پنجمین روز جنگ در نوار غزه در پی طوفان الاقصی، اسرائیل از ساکنان غیرنظامی 6 منطقه خان‌ یونس خواست که آنجا را ترک کرده و تخلیه کنند.

به گزارش «الجزیره» از زمان پایان آتش‌بس یک هفته‌ای در جمعه هفته گذشته، اسرائیل عملیات زمینی در غزه را گسترش داده و به نواحی جنوبی این منطقه، خصوصا خان یونس کشانده است.

همزمان نبردهای سنگینی در شمال غزه میان نیروهای حماس و نظامیان اسرائیلی گزارش شده است.

سخنگوی عرب‌زبان وزارت دفاع اسرائیل روز شنبه با انتشار نقشه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس، توئیتر سابق، شش منطقه خان یونس را نشانه‌گذاری کرد که ساکنان آنجا باید فورا تخلیه شوند.

مناطق اعلام شده شامل مرکز خان‌ یونس نیز می‌شود.

در تازه‌ترین آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت دولت حماس در غزه، از 7 اکتبر تاکنون 17 هزار و 700 فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه شهید و 48 هزار و 780 تن زخمی شده‌اند.

اسرائیل: دست‌کم 7 هزار مسلح فلسطینی در حملات به غزه جان باخته اند

مشاور امنیت ملی اسرائیل گفت که در دو ماه گذشته دست‌کم هفت هزار مسلح فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه جان باخته‌اند.

«زاحی هنگبی»، مشاور امنیت ملی اسرائیل، روز شنبه در ادامه تصریح کرد این یک برآورد «حداقلی» است.

او طی مصاحبه‌ای با شبکه ۱۲ اسرائیل گفت شمار شبه‌نظامیان کشته شده می‌تواند بیشتر از این رقم باشد، چرا که «ما همه چیز را درباره افرادی که در تونل‌های فروریخته حماس در زیر غزه کشته شده‌اند، نمی‌دانیم».

هنگبی گفت هفت هزار کشته، یک برآورد محافظه‌کارانه است.

مقامات فلسطینی به طور مجزا شمار شهدای مسلح را اعلام نکرده، اما گفته اند که هزاران زن و کودک در حملات اسرائیل به شهادت رسیده اند.

امریکا با فروش نزدیک به ۱۴ هزار گلوله تانک به اسرائیل موافقت کرد

وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که دولت جو بایدن، با فروش اضطراری نزدیک به ۱۴ هزار گلوله تانک به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون دلار به اسرائیل موافقت کرده است.

طبق این گزارش، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا ، عصر جمعه به خاطر «وضعیت اضطراری»، فروش فوری مهمات را در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده دانست و کنگره را از این فروش مطلع کرده است.

وزارت خارجه امریکا با استفاده از اختیارات «اضطراری»، فروش این مهمات برای بررسی و گرفتن تأییدیه به کنگره نخواهد رفت.

وزارت خارجه امریکا در بیانیه خود تصریح کرده است: «ایالات متحده به امنیت اسرائیل متعهد است و کمک به اسرائیل برای توسعه، آمادگی و حفظ قابلیت دفاع قدرتمند از خود این کشور برای منافع ملی آمریکا حیاتی است».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا