سیاسی

رایزنی پادشاه اردن در مادرید درباره توقف جنگ در غزه

پادشاه اردن در دیدارهای جداگانه با پادشاه و نخست وزیر اسپانیا درباره توقف جنگ در غزه و رساندن کمک ها به اهالی آن رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: عبدالله دوم، پادشاه اردن، در مادرید درباره توقف جنگ در غزه و تضمین ورود کمک های بشردوستانه به صورت پایدار رایزنی کرد.

به گزارش آناتولی، وی در اسپانیا با فیلیپ ششم، پادشاه این کشور و پدرو سانچز، نخست وزیر آن دیدار و گفت وگو کرد.

پادشاه اردن در دیدار با همتای اسپانیایی خود بر لزوم انجام همه اقدامات برای فشار در جهت حفاظت از غیرنظامیان و تضمین ورود کمک های بشردوستانه به غزه به صورت پایدار تاکید کرد.

پادشاه اردن ضمن هشدار نسبت به تشدید وضعیت بشری فاجعه بار در غزه، از جامعه بین الملل خواست برای از بین بردن محاصره و عدم سنگ اندازی در مسیر فعالیت سازمان های امدادی بین المللی، اقدام کنند.

عبدالله دوم در دیدار با نخست وزیر اسپانیا نیز بر لزوم فشار بین المللی برای توقف جنگ در غزه و تضمین رساندن کمک ها به صورت پیوسته تاکید کرد.

پادشاه اردن با تاکید بر مخالفت اردن با هرگونه تلاش برای جدا کردن غزه و کرانه باختری از یکدیگر، تاکید کرد که این دو منطقه، بخش جدایی ناپذیر کشور واحد فلسطین هستند.

وی خواستار توقف تعرضات به فلسطینیان در کرانه باختری شد و نسبت به خطر تشدید آن هشدار داد.

نخست وزیر اسپانیا نیز بر موضع کشورش در حمایت از تلاش ها برای دستیابی به راه حل دائمی و عادلانه برای فلسطینیان و اسرائیلی ها تاکید کرد.

سانچز ضمن اشاره به آمادگی اسپانیا برای مشارکت در تلاش ها برای تحقق صلح، تاکید کرد که هدف کشورش حل مسالمت آمیز این درگیری است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا