سرخط خبرها

پنتاگون: عراق به علت مشکلات نگهداری قادر به استفاده از پهپادهای خود نیست

اداره بازرسی کل وزارت دفاع امریکا در گزارشی اعلام کرد که عراق با وجود داشتن 10 پهپاد از نوع «اسکن ایگل» به علت مشکلا نگهداری، قادر به استفاده از آن نیست.

میدل ایست نیوز: اداره بازرسی کل وزارت دفاع امریکا در گزارشی اعلام کرد که عراق با وجود داشتن 10 پهپاد از نوع «اسکن ایگل» که می توان از آن در عملیات‌های شناسایی طولانی مدت در ارتفاع پایین برای زیر ذره‌بین قرار دادن تحرکات داعش استفاده کرد اما به علت اهمال در نگهداری از این پهپادها تنها دو بار از این پرنده‌ها استفاده کرده است.

در این گزارش آمده که عراق به علت اهمال در نگهداری، از ماه مارس تنها دو پرواز شناسایی با استفاده از این پهپادها انجام داده است. این امر موجب کاهش عملیات شناسایی و پایش اطلاعاتی عراق به میزان 50 درصد نسبت به بازه زمانی در سال گذشته شده است.

در پایان گزارش اداره بازرسی وزارت دفاع امریکا آمده که نیروهای عراقی در نیمه دوم امسال هیچ عملیات شناسایی با استفاده از این پهپادها در نوار مرزی عراق و سوریه برنامه‌ریزی و اجرا نکرده اند و بسیاری از مشکلات اداری و سازمانی عراق مربوط به سال‌های پیش از 2014 میلادی است که همچنان نیز ادامه دارد، در میان داعش نیز با سوء استفاده از فرصت، تلاش دارد دوباره به نفوذ و قدرت خود را بازیابد.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا