سیاسی

سازمان ملل خواستار تشکیل دادگاه ویژه درباره جنگ غزه شد

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه خواستار تشکیل دادگاه ویژه ای درباره جنگ در غزه شد.

میدل ایست نیوز: معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه ضمن تاکید بر دو برابر شدن شمار شهدا با آغاز آواربرداری ساختمان های تخریب شده در نوار غزه، خواستار تشکیل «دادگاه ویژه ای درباره جنگ غزه» شد.

به گزارش «المیادین» مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور  بشر دوستانه خواستار تشکیل دادگاه ویژه درباره جنگ غزه شد و اشاره کرد که در این جنگ فرار از مجازات حاکم است و کسی با مجرمین برخوردی نمی کند.

گریفیث عملیات نظامی اسرائیل در جنگ نوار غزه را ناامید کننده خواند و افزود که هیچ نشانه ای وجود ندارد که عملیات نظامی در جنوب از عملیات اجرا شده در شمال غزه دقیق تر بوده باشد.

وی تاکید کرد که شمار شهدای بیمار شده در نوار غزه از شهدای ناشی از اصابت گلوله و بمباران بیشتر شده و گفت که انتظار می رود با آغاز عملیات آوار برداری این آمار دو برابر شود.

پیش از این معاون دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که اتفاقات جاری در نوار غزه امنیت و ثبات بین المللی را تهدید می کند.

گریفیث اعلام کرده بود که فلسطینی ها به جنوب می روند اما منطقه امنی را نمی یابند. سرعت حمله نظامی در جنوب تکرار آن چیزی است که در شمال نوار غزه اتفاق افتاد.

غزه از 7 اکتبر که حماس عملیات طوفان الاقصی را اجرا کرد، شاهد حملات گسترده ارتش اسرائیل است که بیش از 19 هزار شهید در پی داشته است.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا