خبر اولسیاسی

آغاز حملات گسترده ترکیه به مواضع پ.ک.ک در عراق و سوریه

همزمان با حملات مرگبار پ.ک.ک. به نیروهای ارتش ترکیه، آنکارا از شب گذشته حملات هوایی گسترده‌ای را در عراق و سوریه اجرا کرده است.

میدل ایست نیوز: جنگنده های ترکیه، حملات گسترده ای به مواضع عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در مناطق زاخو، قندیل و سیدکان در شمال عراق انجام دادند که منجر به خسارت های مادی و جانی در میان عناصر پ.ک.ک در مناطق مرزی عراق با ترکیه شد.

به گزارش العربی الجدید، این حملات در حالی انجام می شود که وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که شمار نظامیان کشته شده ارتش ترکیه طی دو روز گذشته و در پی حملات پ.ک.ک به 12 نفر رسید.

دو مسئول عراقی در اربیل به العربی الجدید گفتند که دست کم 10 موضع و مقر مورد استفاده عناصر پ.ک.ک شب گذشته و در پی حملات ترکیه ویران شد.

یک افسر پیشمرگه در اقلیم کردستان عراق گفت که ترکیه در این حملات، انبارهای سلاح و مهمات پ.ک.ک در قندیل، سوران، سیدکان و زاخو و تونل ها و پناهگاه های آنها را هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد که این حملات منجر به خسارت جانی و مادی در میان عناصر پ.ک.ک شده است.

از طرفی دیگر یک منبع امنیتی در استان دهوک به العربی الجدید گفت که ارتش ترکیه شب گذشته مواضع پ.ک.ک را هدف قرار داد و انفجارهایی در پی انفجار تجهیزات و مهمات رخ داد.

پیشتر وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که 29 حمله هوایی به مواضع پ.ک.ک در عراق و سوریه انجام داده است.

سعد العبیدی، کارشناس مسائل امنیتی گفت که احتمال دارد ترکیه عملیات جدید و فراگیرتری را در مناطق حضور پ.ک.ک در عراق آغاز کند.

وی افزود که آب و هوا و کاهش میزان دید به دلیل مه و برف، شاید یکی از دلایل تشدید حملات پ.ک.ک به ترکیه طی روزهای گذشته باشد.

این کارشناس مسائل امنیتی تصریح کرد که انتظار می رود حملات هوایی گسترده ترکیه طی روزهای آتی آغاز شود تا نیروهای زمینی که بیشتر در معرض خطر هستند، کمتر مورد استفاده قرار گیرند.

وی گفت که مناطق قندیل، سیدکان، سوران، الزاب، العمادیه و زاخو از جمله مناطقی است که انتظار می رود هدف حملات ترکیه قرار گیرد.

این در حالی است که هفته گذشته آنکارا میزبان هیئتی بلندپایه از مقامات امنیتی و نظامی عراق از جمله وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی و رئیس سازمان الحشد الشعبی بود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا