اقتصادی

با هدف بهبود آبرسانی در السماوه؛
وام 300 میلیون دلاری ژاپن به عراق

عراق قراداد استقراض 300 میلیون دلار از ژاپن را برای بهبود تامین آب شرب در استان المثنی امضا کرد.

میدل ایست نیوز: طیف سامی، وزیر دارایی عراق و فوتوشی ماتوسومو، سفیر تام الاخیار ژاپن در بغداد یادداشت تفاهم و وامی از سوی آژانس همکاری بین المللی ژاپن (جایکا) به ارزش 300 میلیون دلار برای پروژه بهبود تامین آب در السماوه امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) سامی گفت که در راستای اجرای برنامه وزارتی است که بر ضرورت حمایت از وام به نفع پروژه های سرمایه گذاری دارای فایده اقتصادی و تکمیل همکاری های اقتصادی با ژاپن، دولت عراق اقدام به استقراض از طرف ژاپنی برای تامین مالی پروژه بهبود آبرسانی در شهر سماوه در استان المثنی کرده است.

وی توضیح داد که این پروژه از طریق ساخت مراکز تصفیه آب در شهر السماوه، در توسعه مقادیر آب شرب استان و استفاده موثر از منابع آبی نقش خواهد داشت.

وزیر دارایی عراق ادامه داد: وام پروژه بهبود تامین آب السماوه به ارزش بیش از 45 میلیارد ین ژاپن معادل حدودی 300 میلیون دلار در راستای اجرای مفاد قانون بودجه سال 2023 امضا شد و امیدواریم این پروژه طبق جدول زمانی برنامه ریزی شده انجام شود.

سفیر ژاپن نیز در مراسم امضای این وام گفت: ما به طور ویژه بر بخش آب تمرکز کرده ایم، چراکه این بخش زیرساختی اساسی است و کمک های ژاپن به تاسیسات تامین آب از جنوب عراق تا شمال این کشور به خصوص در بصره، حلبچه، سلیمانیه، اربیل و دهوک گسترش یافته است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا