اقتصادی

با دستور السودانی صورت گرفت؛
تشکیل کمیته مشترک عراق و ترکیه برای ساماندهی تجارت و شراکت فیمابین

نخست وزیر عراق دستور تشکیل کمیته عراق و ترکیه برای ساماندهی تجارت و شراکت استراتژیک میان دو کشور و حمایت از واردات تجار عراقی با دینار را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دستور تشکیل کمیته عراق و ترکیه برای ساماندهی تجارت و شراکت استراتژیک میان دو کشور و حمایت از واردات تجار عراقی با دینار را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، یک منبع دولتی گفت که در سایه تحولات مثبت بازار ارز در راستای ثبات اقتصادی جهان، نخست وزیر عراق دستور تشکیل کمیته مشترک عراق و ترکیه با حضور نمایندگان بازار، سازمان های اقتصادی عراق و ترکیه و انجمن بانک های خصوصی عراق، شورای تجاری عراق و ترکیه، اتحادیه اتاق تجاری عراق و اتحادیه پیمانکاران عراق و ترکیه را صادر کرد.

وی افزود که هدف از این اقدام، حمایت از تعامل با دینار عراق است و این کمیته به صورت نیمه سالانه جلسه تشکیل خواهد داد و گزارش به نخست وزیر ارائه می دهد.

این منبع تصریح کرد که نخست وزیر عراق دستور آغاز گفت وگوی مستقیم با موضوع قرارداد برابر از طریق مذاکره مستقیم با اتحادیه صادرکنندگان ترک و بانک مرکزی ترکیه با هماهنگی با بانک مرکزی عراق با توجه به تمایل بسیار ترکیه برای پرداخت با ارز داخلی برای تامین مالی سبد کالاهای مواد غذایی، دارویی، ساخت و ساز و لوازم یدکی را نیز صادر کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا