خبر اولسیاسی

رایزنی نخست وزیر هند و ولیعهد عربستان درباره امنیت دریای سرخ

نخست وزیر هند و ولیعهد عربستان در یک گفت و گوی تلفنی درباره تحولات اخیر خاورمیانه از جمله حمله به کشتی های تجاری در دریای سرخ رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: نارندرا مودی نخست وزیر هند و محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان در یک گفت و گوی تلفنی درباره تحولات خاورمیانه از جمله حمله های اخیر به کشتی های باری در دریای سرخ رایزنی کردند.

به گزارش «الشرق» مودی امروز چهارشنبه (27 دسامبر) در شبکه اجتماعی X اعلام کرد:« ما در این گفت و گوی تلفنی درباره اوضاع غرب آسیا و نگرانی ها درباره تروریسم، خشونت و از دست رفتن جان غیرنظامیان تبادل نظر کردیم».

نخست وزیر هند بر مواضع بلند مدت و راسخ کشور خود درباره مساله اسرائیل و فلسطین تاکید کرد و خواستار تداوم کمک های انسان دوستانه به ساکنان خسارت دیده آن شد.

این گفت و گوی تلفنی پس از حمله پهپادی به یک کشتی تجاری در نزدیکی سواحل غربی هند صورت گرفت. بر اساس بیانیه دولتی در این راستا هند سه کشتی جنگی به دریای عرب اعزام کرد.

پیش از این وزارت دفاع امریکا، پنتاگون، در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک پهپاد که «از خاک ایران شلیک شده بود»، یک کشتی حامل محصولات شیمیایی را در سواحل هند هدف حمله قرار داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا