سیاسی

سفر هیئتی از حماس به مصر برای بررسی طرح آتش بس در غزه

هیئتی بلندپایه از حماس به قاهره رفت تا ملاحظاتی درباره طرح مصر مبنی بر آتش بس در غزه ارائه کند.

میدل ایست نیوز: یک مسئول در جنبش حماس گفت که هیئتی از حماس امروز به قاهره رفت تا ملاحظاتی درباره طرح مصر مبنی بر آتش بس در غزه ارائه کند.

به گزارش روسیا الیوم، این مسئول اشاره کرد که هیئتی بلندپایه از دفتر سیاسی حماس، امروز به قاهره رفت تا دیدارهایی با مقامات مصری داشته و پاسخ گروه های فلسطینی درخصوص طرح آتش بس مصر در غزه که شامل ملاحظاتی است را ابلاغ کند.

وی درباره این ملاحظات توضیح داد که شامل تبادل اسرا، شمار اسیران فلسطینی و تضمین هایی برای عقب نشینی نظامی کامل اسرائیل از غزه است.

پیش از این یک منبع مصری تاکید کرده بود که طرح آتش بس مصر در غزه، پیشنهاد اولیه است و موضع یکپارچه ای پس از اینکه قاهره مواضع همه طرف ها را دریافت کرد، اتخاذ خواهد شد.

پیشنهاد مصر در مرحله نخست شامل آغاز آتش بس موقت بشردوستانه به مدت دو هفته و قابل تمدید برای دو یا سه هفته دیگر است که طی آن حماس 40 اسیر اسرائیلی از میان کودکان و زنان و مردان سالخورده به خصوص بیماران را آزاد کند.

در مقابل نیز اسرائیل 130 اسیر فلسطینی از همان گروه های مذکور آزاد می کند و حملات متوقف خواهد شد و تانک ها عقب نشینی می کنند و کمک های غذایی و پزشکی و سوخت و گاز مورد استفاده در پخت و پز وارد غزه می شود.

مرحله دوم این طرح نیز، گفت وگوی ملی فلسطین با میانجیگری مصر و با هدف پایان اختلافات علاوه بر تشکیل دولت تکنوکرات است که مسئولیت نظارت بر کمک های بشردوستانه، پرونده بازسازی غزه و آماده سازی مقدمات برای انتخابات عمومی و ریاست جمهوری را برعهده می گیرد.

مرحله سوم طرح مصر نیز شامل آتش بس کلی و فراگیر و تبادل کامل اسرا است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا