خبر اولسیاسی

هشدار سازمان ملل نسبت به کشیده شدن یمن و لبنان به جنگ در منطقه

اعضای شورای امنیت و شماری از مقامات سازمان ملل نسبت به گسترش درگیری در منطقه به یمن، لبنان و کرانه باختری هشدار دادند.

میدل ایست نیوز: اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه، نگرانی فزاینده خود از خطر گسترش جنگ در غزه و سرایت آن به کرانه باختری را ابراز داشتند.

به گزارش الشرق الأوسط، آنها به شبح درگیری که نمی توان آن را کنترل کرد به همراه پیامدهای ویرانگر احتمالی آن و احتمال کشیده شدن یمن به جنگ منطقه ای اشاره کردند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، به شدت نسبت به جنگ منطقه ای ویرانگر هشدار داد و گفت که با بالاگرفتن درگیری ها میان اسرائیل، حماس و سایر گروه های فلسطینی، بسیار احساس نگرانی می کند.

وی با اشاره به خطر مستمر درگیری منطقه گسترده تر، به تشدید خشونت در کرانه باختری اشاره کرد و آن را امری بسیار نگران کننده خواند.

گوترش گفت که تیراندازی روزانه در خط آبی میان اسرائیل و لبنان ممکن است به تنش گسترده تر بیانجامد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین نسبت به حملات غیر مستقیم گروه های مسلح در عراق و سوریه و همچنین حملات انصار الله به کشتی ها در دریای سرخ ابراز نگرانی شدید کرد.

وی مجددا خواستار آتش بس فوری به دلایل بشردوستانه در غزه و آزادی فوری و نامشروط همه گروگان ها شد.

همزمان با اظهارات گوترش، جلسه شورای امنیت به درخواست امارات برگزار شد و خالد خیاری معاون دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوس آرام، وضعیت منطقه را به دلیل تداوم عملیات زمینی اسرائیل و درگیری میان اسرائیل و حماس و سایر گروه های فلسطینی نگران کننده خواند.

منبع
الشرق الأوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا