اقتصادیخبر اول

با اجرای 3 پروژه
امیدواری به بهبود وضعیت برق عراق تا سال 2025

مشاور نخست وزیر عراق گفت که وضعیت برق در عراق با اجرای 3 پروژه، در تابستان سال 2025 بهبود چشمگیر خواهد یافت.

میدل ایست نیوز: سبهان الملا جیاد، مشاور نخست وزیر عراق گفت که وضعیت برق در عراق با اجرای 3 پروژه، در تابستان سال 2025 بهبود خواهد یافت.

به گزارش الصباح، وی توضیح داد که پروژه نخست، اتصال برق عراق به کشورهای شورای همکاری است که ممکن است به زودی پایان یابد و سپس اتصال با ترکیه است که حدود 2500 مگاوات برق برای کشور تامین می کند.

الملا جیاد بیان کرد که اهمیت این اتصال شبکه برق، در مازاد انرژی است که می تواند از کشورهای شورای همکاری به عراق صادر شود علاوه بر اینکه سرمایه گذاران برای ورود به عراق و تلاش برای توسعه این بخش در سایه اوضاع امنیتی خوب و احداث نیروگاه های برق تشویق می شوند.

مشاور نخست وزیر عراق گفت که پروژه دوم، اقدام موازی در نیروگاه های حرارتی عراق و پیشبرد اجرای نیروگاه القیاره است که دو یا سه سال زمان می برد علاوه بر ساخت نیروگاه گازی الانبار و قرارداد توتال که ممکن است نخستین مرحله آن طی دو سال آینده به پایان برسد.

وی افزود که سومین پروژه، اقدام موثر برای افزایش هزینه برق و دریافت آن از شهروندان است که می تواند وضعیت برق را بهبود دهد.

مشاور نخست وزیر عراق تاکید کرد که 25 درصد از انرژی کنونی به دلیل نبود مالیات و عوارض، هدر می رود بنابراین می تواند برای مصرف بهینه برق، برنامه هایی از جمله مالیات و عوارض الکترونیکی ترتیب داد.

الملا جیاد اشاره کرد که اگر به این مسائل به صورت مستمر و دقیق عمل و به صورت پیوسته پیگیری شود، امکان دارد وضعیت برق در تابستان 2025 بهبود یابد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا