اقتصادیسیاسی

برنامه جامع وزارت حمل و نقل عراق برای توسعه همه فرودگاه های کشور

وزارت حمل و نقل عراق قصد دارد به منظور توسعه فرودگاه های کشور با هماهنگی نهادهای بین المللی متخصص طرحی جامع ارائه کند.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل عراق قصد دارد به منظور توسعه فرودگاه های کشور با هماهنگی نهادهای بین المللی متخصص با ارائه طرحی جامع، هواپیماهای از کار افتاده را سرویس و تعمیر کند و بار دیگر به خدمت در آورد.

به گزارش «الصباح» میثم الصافی مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که این وزارتخانه در حال حاضر قصد دارد همزمان با اجرای مصوبه جداسازی کنترل فرودگاه ها از سازمان هواپیمایی کشور و بازگرداندن آن به وزارت حمل و نقل، در جهت بازسازی و توسعه تمام فرودگاه های کشور طرحی همه جانبه ارائه کند.

الصافی ادامه داد که توسعه فرودگاه بین المللی بغداد در اولویت قرار دارد و این اقدام با هماهنگی موسسه مالی بین اللملی که پیش از این مراحل اولیه این امر را با هماهنگی وزارت حمل و نقل آغاز کرده بود طی سال جاری بازسازی و توسعه فرودگاه بغداد انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که توسعه دیگر فرودگاه ها مطابق با جدول زمان بندی و با هماهنگی شرکت ها و موسسه های متخصص بین المللی انجام خواهد شد.

مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل ضمن اشاره به اینکه وزارت حمل و نقل خواهان ارائه خدمات زمینی فرودگاهی در تمامی فرودگاه های کشور است اعلام کرد که عملیات تعمیر و سرویس هواپیماهای از کار افتاده در کنار تقویت ناوگان حمل و نقل ملی در اولویت برنامه های توسعه وزارت حمل و نقل قرار دارد.

الصافی تاکید کرد که تلاش های شرکت خطوط هواپیمایی عراق برای سرویس کردن هواپیماهای از کار افتاده در داخل کشور توسط افراد متخصص و با توافق با شرکت های بزرگ در جهت سرویس موتورهای هواپیماها ادامه دارد.

وی ضمن اعلام این که سری اول هواپیماهای از کار افتاده به شرکت های متخصص و بزرگ ارسال شده ابراز امیدواری کرد که در سال جاری تعمیر، بازسازی و تحویل هواپیماها انجام شود.

پیش از این وزارت حمل و نقل عراق خبر داد که یکی از هواپیماهای ایرباس A220، پس از انجام سرویس های لازم بار دیگر وارد خدمت شده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا