خبر اولسیاسی

وزارت دفاع امریکا با توجیه اقدام خود در ترور ابوتقوی:
فرمانده تیپ 12 حشد شعبی در حملات علیه امریکایی ها نقش داشت

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که ابو تقوی السعیدی، فرمانده تیپ 12 الحشد الشعبی که روز گذشته ترور شد، در برنامه ریزی و انجام حمله علیه امریکایی ها نقش داشت.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که ابو تقوی السعیدی، فرمانده تیپ 12 الحشد الشعبی که روز گذشته ترور شد، در برنامه ریزی و انجام حمله علیه امریکایی ها نقش داشت.

به گزارش رووداو، بات رایدر، سخنگوی پنتاگون، گفت که این فرد به صورت فعال در برنامه ریزی و انجام حملات علیه نیروهای امریکایی نقش داشت و همانطور که مدت ها گفته ایم، ما حق دفاع از خود را محفوظ می دانیم و اقدامات لازم برای حفاظت از نیروهای خود را اتخاذ می کنیم.

رایدر توضیح داد که عراق شریک مهم امریکا است و امریکا به صورت بسیار مستحکم با نیروهای امنیتی عراق همکاری می کند و سال ها با آنها روابطی برای آموزش و ارائه مشورت در زمینه مبارزه با تروریسم دارد از این رو امریکا به همکاری مستحکم با شرکای عراقی خود ادامه می دهد.

سخنگوی پنتاگون گفت که نیروهای عراقی به کمک به تعیین برخی موارد که این نمایندگان ایران در آن علیه نیروهای امریکایی حمله کردند، ادامه دادند و ما بسیار از این حمایت قدردانی می کنیم.

روز گذشته نیز سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) گفت که امریکا از نیروهای خود در عراق و سوریه حفاظت می کند و به اتخاذ اقداماتی برای حمایت از آنها ادامه می دهد.

پیش از این جنبش النجباء از گروه های مقاومت عراق اعلام کرد که ابو تقوی، معاون فرمانده ستاد عملیات الحشد الشعبی در بغداد در این حمله شهید شد.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا