سیاسی

هنيه: امیدوارم بلینکن در سفرش به دنبال توقف جنگ غزه باشد

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت امیدواریم وزیر خارجه امریکا این بار در سفر خود به منطقه بر توقف جنگ در غزه در راستای پایان اشغالگری در تمام سرزمین فلسطین متمرکز شود.

میدل ایست نیوز: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی ویدئویی که شامگاه جمعه منتشر شد گفت: امیدواریم بلینکن (وزیر خارجه امریکا) از 3 ماه گذشته درس گرفته باشد و به خطاهای واشنگتن در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی و تایید دروغ‌های آن که به کشتار و قتل عام بی‌سابقه مردم فلسطین در غزه منجر شد، پی برده باشد.

به گزارش «الجزیره» وی در این پیام تصویری افزود: همچنین امیدواریم او این بار در سفر خود به منطقه بر توقف جنگ در غزه در راستای پایان اشغالگری در تمام سرزمین فلسطین متمرکز شود.

هنیه اظهار داشت: از مسئولان کشورهای اسلامی و عربی که قرار است با بلینکن دیدار کنند، انتظار داریم به واشنگتن اعلام کنند ثبات و امنیت منطقه در گرو قضیه فلسطین خواهد بود و این قضیه غیرقابل چشم‌پوشی است و ملت فلسطین و مقاومت قهرمان آن هرگز اجازه نخواهند داد این رژیم اشغالگر و جنایتکار در این سرزمین باقی بماند.

وی همچنین گفت: هزاران جنایت و کشتار وحشیانه نمی‌تواند به تحقق امنیت و ثبات منجر شود مادامی که ملت فلسطین به آزادی و کشور مستقل خود دست نیابد.

گفتنی است آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا شامگاه جمعه در نخستین مقصد سفرش به خاورمیانه وارد فرودگاه استانبول شد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا