سیاسی

بایدن پس از ترور ابو تقوی السعیدی:
آماده اقدامات بیشتر برای مقابله با تهدیدها هستیم

رئیس جمهور امریکا پس از حمله هوایی در بغداد و ترور یکی از فرماندهان جنبش النجباء آمادگی امریکا برای اتخاذ اقدامات بیشتر برای مقابله با تهدیدها و حمله ها را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در پیامی به رئیس مجلس نمایندگان امریکا گفت که تصمیمش برای انجام حمله هوایی در عراق در چارچوب مسئولیت امریکا در حفاظت از شهروندان امریکایی اتخاذ شده است.

به گزارش الشرق، وی آمادگی امریکا برای اتخاذ اقدامات بیشتر برای مقابله با تهدیدها و حمله ها را اعلام کرد.

در این پیام که توسط کاخ سفید منتشر شده است، بایدن گفته که این اقدام نظامی، در راستای مسئولیتش در حفاظت از شهروندان امریکا در داخل و خارج از کشور برای تقویت امنیت ملی و منافع خارجی امریکا براساس مسئولیت قانونی او به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح و رئیس جمهور کشور انجام شده است.

رئیس جمهور امریکا افزود که کشورش این اقدام ضروری و متناسب با قانون بین المللی را اتخاذ کرده و به حقش در دفاع از خود بنابر مفاد ماده 51 منشور سازمان ملل ادامه می دهد.

امریکا پنجشنبه در حمله ای هوایی، ابو تقوی السعیدی، از فرماندهان النجباء را در بغداد هدف قرار داد.

در پی این حمله، پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت که این شخص در برنامه ریزی و انجام حمله علیه نیروهای امریکایی دست داشته است.

رایدر با اشاره به اینکه این حمله برای دفاع از خود بود، گفت که هیچ غیرنظامی در این حمله آسیب ندید و آسیبی نیز به زیرساخت ها یا تاسیسات وارد نشد.

همچنین بخوانید

ابو تقوی السعیدی که بود؟

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا