سیاسی

میقاتی در دیدار بورل:
هرگونه انفجار در جنوب لبنان منطقه را به سمت انفجاری فراگیر می‌کشاند

نخست وزیر لبنان گفت که هرگونه انفجار گسترده در جنوب لبنان منطقه را به سمت انفجاری فراگیر می کشاند.

میدل ایست نیوز: جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا سفر روز شنبه در سفر به لبنان با نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور این کشور در بیروت دیدار کرد.

به گزارش «النهار» میقاتی در این دیدار تاکید کرد: ما خواهان صلحیم، نه دعوت کنندگان به جنگ؛ خواستار تحقق ثبات هستیم و در این زمینه ارتباطات لازم را انجام می دهیم چراکه هرگونه انفجار گسترده در جنوب لبنان منطقه را به سمت انفجاری فراگیر می کشاند.

وی ضمن تاکید بر پایبندی لبنان به اجرای قطعنامه بین المللی 1701، خاطرنشان کرد که که اجرای کامل این قطعنامه موجب توقف نقض حاکمیت لبنان توسط اسرائیل و عقب نشینی از مناطق اشغالی می شود.

گفتنی است از آغاز جنگ میان جنبش حماس و ارتش اسرائیل در 7 اکتبر، مرزهای لبنان و اسرائیل شاهد بمباران های متقابل بین ارتش اسرائیل و حزب الله لبنان بوده است.

نخست وزیر لبنان همچنین به لزوم حل پرونده آوارگان سوریه از طریق حمایت از آنان در کشور خودشان و تشویقشان به بازگشت اشاره کرد.

وی در ادامه این دیدار به اقدام برای ایجاد راه حلی جامع در مسئله فلسطین از طریق اعطای حقوق عادلانه به فلسطینیان فراخواند.

در این دیدار همچنین پیرامون همکاری موجود میان دولت لبنان و اتحادیه اروپا در موضوعات اجتماعی، اقتصادی و اصلاحات اداری گفت و گو شد.

بورل پس از این نشست عازم دیدار با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان شد.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا