سیاسی

تاکید نبیه بری بر پایبندی لبنان به قطعنامه 1701

رئیس پارلمان لبنان و نماینده عالی اتحادیه اروپا اوضاع و تحولات لبنان و منطقه را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان روز شنبه در  بیروت از جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و هیئت همراه او استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، اوضاع و تحولات لبنان و منطقه در سایه تداوم تجاوزات اسرائیل به نوار غزه و مناطق جنوبی لبنان بررسی شد.

بورل در این دیدار نگرانی شدید خود از ادامه جنگ در نوار غزه و تمایلش به عدم گسترش آن به سمت لبنان را ابراز کرد.

وی تاکید کرد: اولویت باید توقف جنگ در نوار غزه باشد چراکه مقدمه بازگشت آرامش به لبنان است و پس از آن صحبت درباره اجرای کامل مفاد قطعنامه 1701 آسان تر می شود.

رئیس پارلمان لبنان نیز به مشارکت کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نیروهای یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در مرز لبنان با اسرائیل) و نقش آنان در طول دهه ها به عنوان شاهدی بر نقض ها و تجاوزات اسرائیل به جنوب لبنان و ساکنانش اشاره کرد.

وی همچنین ضمن تاکید مجدد بر پایبندی لبنان به قطعنامه های بین المللی به ویژه قطعنامه 1701 ، اعلام کرد که مقدمه اجرای این قطعنامه، توقف تجاوزات اسرائیل و عقب نشینی اش از اراضی اشغالی لبنان است.

بر اساس قطعنامه شماره 1701 شورای امنیت سازمان ملل، حزب‌الله لبنان باید به ساحل شمالی رودخانه لیتانی عقب‌نشینی کند تا راه را برای استقرار ارتش ملی لبنان و نیروهای یونیفل هموار سازد. همچنین ارتش اسرائیل موظف است با آغاز استقرار این نیروها، نیروهای خود را از مناطق جنوبی لبنان خارج کند.

گفتنی است از آغاز جنگ میان جنبش حماس و ارتش اسرائیل در 7 اکتبر، مرزهای لبنان و اسرائیل شاهد حملات متقابل بین ارتش اسرائیل و حزب الله لبنان بوده است.

منبع
خبرگزاری لبنان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا